تعامل اندیشه‌ها برای آبادانی شهر

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: پروژه‌های موثر در راستای رشد و توسعه شهر و رفع مشکلات از مجموعه شهر و شهروندان با نیازسنجی‌های پژوهشی انجام می شود.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در مجموعه شهرداری هر ساله با حمایت‌های مدیریت شهری بودجه مورد نیاز برای انجام پروژه‌های پژوهشی تخصیص پیدا می‌کند و در این راستا تلاش شده با نیازسنجی‌های پژوهشی، پروژه‌هایی مؤثر در راستای رشد و توسعه شهر و رفع مشکلات از مجموعه شهر و شهروندان انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال در جشنواره ملی پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری، بیش از چهار هزار اثر پژوهشی در قالب‌های مختلف اعم از کتاب، مقاله و طرح‌های پژوهشی شرکت داشتند، افزود: در این جشنواره شهرداری اصفهان ۴۰ مورد از پروژه‌های پژوهشی خود را به محک داوری گذاشت که دو مورد از آنها جز طرح‌های پژوهشی برتر و شایسته تقدیر شناخته شد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به نخستین پروژه پژوهشی برتر با عنوان «مطالعات جامع ساماندهی صنایع و مشاغل شهر اصفهان»، تصریح کرد: تعداد مراکز تجاری و صنوف شهر اصفهان مطابق با استانداردهای جهانی نیست و بعضاً تجمع برخی از این صنوف در خیابان‌های خاص شهر باعث بروز مزاحمت‌هایی برای شهروندان می‌شود از این رو در قالب این طرح، مطالعات جامع به منظور مکان‌یابی و ساماندهی این صنوف انجام شده است.

وی با بیان اینکه عنوان پروژه پژوهشی برتر دیگر «بررسی ارتباط بین عوامل محیط کار با علائم و نشانه‌های بیماری در بین کارکنان به خصوص کارگران مشاغل در مناطق مختلف شهرداری اصفهان» بوده است، ادامه داد: جمع زیادی از نیروهای خدوم شهرداری روزانه برای نظافت و جمع‌آوری پسماندها فعالیت دارند که باید توجه ویژه به آنها انجام شود از این رو با انجام پروژه‌های پژوهشی نسبت به شناسایی مسائل و بیماری آنها اقدام شد.

نصوحی تاکید کرد: برگزیده شدن پروژه پژوهشی «مطالعات جامع ساماندهی صنایع و مشاغل شهر اصفهان» در محور خدمات شهری، محیط زیست و انرژی و پروژه پژوهشی «بررسی ارتباط بین عوامل محیط کار با علائم و نشانه‌های بیماری‌ها در بین کارکنان و کارگران مشاغل در مناطق مختلف شهرداری شهر اصفهان» در محور دورکاری و منابع انسانی از میان چهار هزار و ۱۱۵ اثر علمی ارسال شده به جشنواره، نشان از توانمندی شهرداری اصفهان در عرصه پژوهش دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری جشنواره‌ها در عرصه پژوهش و نوآوری بستر مناسب برای تعامل اندیشه‌ها و توسعه تفکر پژوهش‌مداری در جامعه میسر شود.

کد خبر 467273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.