سید حسن نصرالله: حوادث آمریکا دروغین بودن دموکراسی این کشور را برملا کرد

دبیر کل حزب الله لبنان در خصوص حوادث کنگره آمریکا گفت: صحنه ای که امروز در امریکا شاهد هستیم، معمولا توسط آمریکایی ها در کشورهای دیگر به اجرا گذاشته می شد تا نظامی را ساقط کنند؛ اما امروز ترامپ این شیوه را در کشور خودش به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایمنا، سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی امشب خود درباره تحولات منطقه و بین‌الملل با بیان اینکه امروز واقعیت جنایت‌کارانه ترامپ در مقابل مردمش آشکار گشت، تاکید کرد: حوادث کنگره آمریکا خطرناک است و متحدان آمریکا تلاش می‌کنند تا از شدت آن بکاهند.

وی با بیان اینکه محور اصلی اهتمام و توجه آمریکا و جهان به لبنان از سال ۲۰۰۵، سلاح مقاومت است، افزود: اگر امروز شاهد توجه و اهتمام جهانی به لبنان هستیم، این امر به سبب مقاومت و سلاح مقاومت است.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اگر لبنان و مردمش برای آمریکا و یا اروپایی‌ها اهمیتی داشت، شاهد این سیاست‌های خصمانه علیه ملت لبنان نبودیم.

سید نصرالله درباره پرونده انفجار بندر بیروت نیز گفت: نباید پرونده انفجار بندر بیروت را سیاسی کرد، بلکه این موضوع باید همچنان مسأله‌ای ملی باقی بماند. ما اصرار داریم که پرونده انفجار بندر لبنان به پایانی عادلانه ختم شود و ما بر روشن شدن واقعیت‌ها و بازخواست عاملان انفجار بندر بیروت تاکید می‌کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: آیا این حق لبنانی‌ها نیست که بدانند نتیجه تحقیقات انفجار بندر بیروت چیست؟ چه کسی از مفتوح بودن پرونده سود می‌برد و از لحاظ سیاسی از آن بهره برداری می‌کند؟ این حق مردم لبنان است که واقعیت را بدانند و از نتایج تحقیقات مطلع شوند.

نصرالله افزود: باید نتیجه تحقیقات در انفجار بندر بیروت روشن شود و مشخص گردد که این حادثه یک اقدام تخریبی و یا ناشی از سهل انگاری بوده است. به نظر می‌رسد که روند تحقیقات به سمت جعل نتایج پیش می‌رود تا اینگونه وانمود شود که علت این حادثه سهل انگاری بوده است.

وی با تاکید بر درخواست خود برای اعلام سریع نتایج تحقیق هشدار داد در صورتی که تحقیق در این پرونده اینگونه پیش برود، به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

مؤسسه قرض‌الحسنه لبنان

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به نحوه فعالیت مؤسسه قرض‌الحسنه در لبنان اشاره کرد و گفت که اخیراً موضع گیری های منفی در این باره اتخاذ شده اما حقیقت آن است که این مؤسسه را حزب‌الله تأسیس نکرده بلکه افراد آن را ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد افراد ذی‌نفع از این مؤسسه به یک میلیون و هشتصد نفر رسیده است، افزود: مؤسسه قرض‌الحسنه از حزب الله حمایت مالی نمی‌کند و هدف از حملات تبلیغاتی خصمانه علیه مؤسسه ایجاد ترس و رعب در دل سهام داران است.

نصرالله، سپرده گذاری بیشتر در مؤسسه قرض‌الحسنه لبنان را پاسخی قاطع به تحریم‌های آمریکا اعلام کرد و گفت: این مؤسسه در راستای منافع و خدمت به حزب یا فرقه و منطقه‌ای خاص نبوده، بلکه این مؤسسه برای همه مردم است و درهایش برای آن‌ها از هر دین و قومی باشد، باز و گشوده خواهد بود.

اتهام قاچاق مواد مخدر به حزب‌الله

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود به اتهام‌ها علیه حزب‌الله از سوی برخی رسانه‌های داخلی و خارجی واکنش نشان داد و آنها را بی‌اساس دانست.

وی گفت: «بعد از اینکه این رسانه‌ها ما را به قاچاق مواد مخدر آمفتامین متهم کردند، بررسی کردیم دیدم هیچ یکی از مقامات ایتالیا حزب‌الله را به دست داشتن در محموله مواد مخدر متهم نکرده است».

سید حسن نصرالله گفت: «اگر ثابت شود که نیروهای حزب‌الله دست به چنین کاری زده‌اند از عضویت در حزب‌الله منفصل می‌شوند؛ چرا که مراجع تقلید ما هرگونه تجارت موادی مضر و مخدر را حرام و غیر اخلاقی می‌دانند».

موانع موجود بر سر راه تشکیل کابینه

سید حسن نصرالله در ادامه گفت که برخی در این کشور حزب‌الله را متهم به مانع تراشی در تشکیل کابینه به نخست‌وزیر سعد الحریری متهم می‌کنند و مدعی هستند که مانع اصلی حزب‌الله بوده و این حزب درصدد است تشکیل کابینه به بعد از رفتن ترامپ از کاخ سفید موکل شود و به تأخیر بیفتد.

او این اتهام‌ها و ادعاها را رد کرد و اینکه برخی مدعی‌اند حزب‌الله به دنبال خرید زمان است، بی‌اساس بوده و حقیقت است که شرایط در ارتباط با موضوع تشکیل کابینه جدید پیچیده است.

سید حسن نصرالله گفت: برخی می‌گویند موضوع تشکیل دولت معطل مذاکرات ایران و آمریکاست. چنین چیزی نیست. اصلاً چنین مذاکراتی قرار نیست باشد که ایران درباره لبنان، سوریه، منطقه و موشک بخواهد مذاکره کند. اصلاً درباره موضوع هسته‌ای هم ایران مذاکره‌ای ندارد؛ امروز رهبر معظم انقلاب هم این را گفت.

منبع: العالم

کد خبر 467269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.