جزئیات اطلاعیه شماره ۲۳ کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان

جزئیات اطلاعیه شماره ۲۳ کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان برای روز شنبه ۲۰ دی ماه اعلام شد.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به صدور اطلاعیه شماره ۲۳ کارگروه اضطرار آلودگی هوا، اظهار کرد: با توجه به ادامه پایداری هوا و پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش میدان دید در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی در روز شنبه تاکید می‌شود عموم شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کرده و استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه فردا ادارات دولتی و غیر دولتی تعطیل نیست، تاکید کرد: عموم شهروندان و به ویژه گروه‌های حساس از جمله سالمندان، کودکان کمتر از ۱۴ سال، زنان باردار و بیماران تنفسی و قلبی از تردد غیر ضروری پرهیز کرده، در فضای باز ورزش نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره بر لزوم استفاده از ماسک در شرایط کرونا و آلودگی هوا، افزود: صرفه جویی در مصارف گاز و برق ضروری است ضمن اینکه با توجه به استمرار آلودگی هوا شماری از کوره‌های تولید گچ و آجر تعطیل شدند و برخی صنایع آلاینده فعالیت خود را کاهش داده‌اند و هرگونه عملیات عمرانی، خاکبرداری و سوزاندن ضایعات کشاورزی ممنوع است.

وی اضافه کرد: پلیس راهور از تردد خودروها، کامیون‌ها و موتورسیکلت‌های دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری و متخلفان را اعمال قانون می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با استمرار آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون نیز شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان با میانگین ساعتی ۱۴۵ برای گروه‌های حساس ناسالم است.

کد خبر 467246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.