باستانی: هاشمی یکی از ستون‌های اصلی انقلاب بود

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از ستون‌های اصلی انقلاب اسلامی تلقی می‌شود و متأسفانه ایشان زود از دست انقلاب رفت؛ زیرا در شرایط فعلی هاشمی می‌توانست نقش به سزایی ایفا کند.

محسن باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به چهارمین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی فعالیت‌های سیاسی خود را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرد و در ادامه نقش تأثیرگذاری در روند شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی داشت.

وی افزود: آیت الله هاشمی بعد از امام خمینی (ره) از لحاظ تأثیرگذاری سیاسی نفر اول انقلاب بود که بعد از پیروزی نیز در تشکیل شورای انقلاب و انتخاب نخست وزیری نقش به سزایی ایفا کرد؛ همچنین با شروع جنگ تحمیلی به عنوان جانشین فرمانده کل در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و در نهایت با انتقال واقعیت‌های جبهه‌ها به امام (ره) باعث شد قطعنامه ۵۹۸ توسط ایشان پذیرفته شود.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان یادآور شد: هاشمی پس از پایان جنگ تحمیلی اعلام کرد علیرغم اینکه باید افتخارات جنگ را حفظ کنیم، اما راهبرد سازندگی کشور هم مهم است و خسارات ناشی از جنگ تحمیلی باید جبران شود.

باستانی ادامه داد: هاشمی رفسنجانی با نگاه توسعه محوری که داشت، دانشگاه آزاد اسلامی را راه اندازی کرد؛ زیرا معتقد بود برای پیشرفت کشور و توسعه انقلاب اسلامی باید جمعیت تحصیل کرده افزایش یابد.

وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از ستون‌های اصلی انقلاب اسلامی تلقی می‌شود و متأسفانه ایشان زود از دست انقلاب رفت؛ زیرا در شرایط فعلی هاشمی می‌توانست نقش به سزایی ایفا کند.

باستانی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی حذف شدنی نیست، شاید برخی در تلاش باشند تا با تحریف عکس‌ها و روایت‌ها، وی را حذف کنند، اما یاد آیت الله همواره در بین مردم وجود دارد.

کد خبر 467179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.