سفر معاون وزیر دفاع آمریکا به پاکستان

ارتش پاکستان اعلام کرد، یک هیات آمریکایی به ریاست معاون وزیر دفاع این کشور به اسلام‌آباد سفر کرده است.

به گزارش ایمنا، روابط عمومی ارتش پاکستان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای افزود: «دیوید هلوی» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور شبه قاره و اقیانوسیه طی سفر به پاکستان از مقر فرماندهی ارتش این کشور بازدید کرد.

بر اساس این بیانیه، نشست یک روزه گفت وگوهای دفاعی-راهبردی دو کشور در حالی برگزار شد که سپهبد «ساحر شمشاد میرزا» رئیس ستاد ارتش پاکستان ریاست هیات این کشور را برعهده داشت.

طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مختلف به ویژه همکاری‌های دوجانبه، امنیت منطقه، تعمیق مناسبات دفاعی و نظامی پاکستان و آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

با روی کار آمدن دولت ترامپ روابط آمریکا و پاکستان با تنش بالایی همراه بود. ترامپ در سال ۲۰۱۸ برنامه‌های آموزش نظامی آمریکا به پاکستان را به بهانه پشتیبانی اسلام‌آباد از طالبان و عدم همکاری در بحث افغانستان تعلیق کرد و سال گذشته نیز از تصمیم برای ازسرگیری این برنامه خبر داد که به عقیده کارشناسان، کاخ سفید به دنبال هموارسازی راه خروج از افغانستان و بهبود موقعیت از دست رفته خود در سیاست‌های اسلام‌آباد است.

روابط اسلام‌آباد-واشنگتن تا پیش از دیدار عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در اواسط سال ۲۰۱۹ با دونالد ترامپ در کاخ سفید، به دلیل اتهامات پیاپی آمریکایی‌ها به سردی گراییده بود.

سفر عمران‌خان به واشنگتن به گفته مقامات دو کشور به ترمیم مناسبات شکننده کمک کرد و تصمیم سال گذشته ترامپ برای ازسرگیری همکاری‌های نظامی با پاکستان نشان دهنده به اصطلاح گرمی در روابط دو کشور است. 

منبع: ایرنا

کد خبر 467175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.