ماجرای تخریب امامزاده‌ای در خفر برای کشف گنج/ سارقان ناکام ماندند

چند روزی است خبر تخریب امامزاده‌ای در شهرستان خفر در فضای مجازی دست به دست می‌شود که خبرنگار فارس موضوع و جزئیات این خبر را از مسئولان امر جویا شد.

به گزارش ایمنا، در پی انتشار خبری در رسانه‌های محلی شهرستان‌های خفر و جهرم مبنی بر تخریب و سرقت از مقبره امامزاده شاه کرامت‌الله روستای علی آباد شهرستان خفر، توسط افرادی ناشناس، مدیر روابط‌ عمومی اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: در یک‌شنبه شب یک حفاری سطحی در امامزاده اتفاق افتاده و سارقان که تعدادشان نامشخص است نیز متواری شده‌اند.

جواد یزدانی افزود: در جوار این امامزاده قبرستانی قدیمی وجود دارد که همین مسأله موجب طمع سارقان شده ولی به تایید پلیس و اداره میراث فرهنگی جهرم چیزی از اموال این امامزاده که در محیطی ساده و کوچک قرار دارد، کم نشده است.

ریاست اداره اوقاف شهرستان جهرم نیز در این باره گفت: در ساختمان این امامزاده سه قبر مدفون است که از قداست خاصی در بین مردم برخوردار است و به دلیل روستایی بودن محیط و عدم حضور دائم متولی در محل امامزاده که مکانی کوچک است؛ سارقان در این مکان حضور یافته‌اند ولی خوشبختانه اقدامشان بی‌نتیجه مانده است.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جهرم، پلیس هم سرقت نشدن از امامزاده را تایید کرده و این محل طی دو روز گذشته مرمت و بازسازی شده‌ است.

غریب‌زاده افزود: تلاش برای شناسایی سارقان ادامه دارد و اخبار منتشر شده در فضای مجازی کذب است.

منبع: فارس

کد خبر 467158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.