۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
هوای اصفهان در وضعیت قرمز

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز جمعه افزایش یافت و در وضعیت (قرمز) و ناسالم برای عموم شهروندان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز جمعه - نوزدهم دی ماه - با میانگین ۱۱۳ در وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

کیفیت هوای این کلان‌شهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۷۹ وضعیت (قرمز) و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

هم اکنون شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۸۹، خیابان استانداری روی عدد ۱۷۰، میدان انقلاب روی عدد ۱۷۴، خیابان پروین روی عدد ۲۲۳، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۵۷، خیابان رودکی روی عدد ۱۵۶، رهنان روی عدد ۱۲۷، خیابان فرشادی روی عدد ۱۵۴، میدان فیض روی عدد ۱۸۰، خیابان کاوه روی عدد ۱۵۹ و خیابان میرزا طاهر روی عدد ۱۵۰ گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در سجزی با میانگین ۷۲، مبارکه با میانگین ۶۴ در وضعیت قابل قبول "سالم" و در شاهین شهر با میانگین ۱۱۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است؛ وضعیت کیفی هوای شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 467146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.