انتظار کاپیتانی را نداشتم ولی سوپرایز خوبی بود/ نویدکیا موفقیت‌های بازیگری را تکرار می‌کند

کاپیتان شدن یک خارجی در سپاهان، اتفاقی غیرمنتظره بود اما محرم نویدکیا نشان داد که برایش حتی ملیت شاگردانش اهمیتی نداشته و همه آن‌ها را به یک چشم نگاه می‌کند. این موضوع گولسیانی را نیز شگفت زده کرده و آن را حس فوق‌العاده‌ای می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گئورگی گولسیانی مدافع ۲۹ ساله و گرجستانی سپاهان پس از درگیری با مصدومیتی که از فصل قبل آغاز شده بود، دوباره به ترکیب طلایی‌پوشان اصفهانی بازگشته است. محرم نویدکیا که خود سال‌ها مالک انحصاری بازوبند کاپیتانی سپاهان بود در تصمیمی جالب این مسئولیت را به گولسیانی سپرده است؛ اتفاقی که کمتر شاهد آن در لیگ برتر هستیم و اغلب تیم‌های ایرانی، میل چندانی به اهدای کاپیتانی به یار خارجی‌شان ندارند.

با وجود این گولسیانی یکی از بهترین مدافعین کنونی لیگ است و با قد و قامتی بلند، نقش مهمی در انتهای زمین سپاهانی‌ها دارد و با عملکرد درخشانی که در دیدار با پرسپولیس نشان داد، راه نفوذ را از سرخ‌پوشان گرفت. تأثیر بود و نبود این بازیکن آنقدر بر عملکرد خطوط دفاعی سپاهان واضح است که فصل گذشته پس از مصدومیتش، این تیم اصفهانی دچار افتی شدید در دفاع شد و حالا آن‌ها امید فراوانی به بازسازی خط دفاع قدرت‌مندشان با بازگشت این مدافع گرجستانی دارند. به بهانه کاپیتانی گئورگی گولسیانی، خبرنگار ایمنا با وی گفت و گویی داشته و او از حس و حالش برای این تجربه جدید و نظرش در خصوص محرم نویدکیا گفته است که در ادامه می‌خوانیم:

گئورگی به تازگی تجربه جدیدی را به دست آوردی و در دو دیدار اخیر، بازوبند کاپیتانی را به بازو بستی، حس‌ات درباره کاپیتانی سپاهان چیست؟

سرمربی من را به عنوان کاپیتان انتخاب کرد؛ انتظارش را نداشتم اما سوپرایز خوبی بود. کاپیتانی چنین تیم عالی‌، مسئولیت بزرگی است. این افتخار بزرگی است که نصیبم شده و نیز رفتاری احترام‌آمیز است چرا که یک خارجی هستم و وقتی شما را در کشور دیگری برای کاپیتانی انتخاب می‌کنند حس فوق‌العاده‌ای دارد.

سبک بازی سپاهان نسبت به فصل قبل تغییر زیادی پیدا کرده و بیشتر بر فوتبال تهاجمی تمرکز دارد، فکر نمی‌کنی این استایل از فوتبال کار را برای مدافعان تیم سخت‌تر کند؟

زمانی که در تیم تغییرات رخ داده و سرمربی و بازیکنان جدید آمدند، همه دیدگاه خودشان را از فوتبال داشتند و به زمان نیاز بود تا بهترین سبک بازی را پیدا کنیم. برخی دیدارها بودند که از کیفیت راضی نبودیم، اما هر روز تلاش کردیم تا کارایی خودمان را افزایش دهیم.

به سرمربی جدید اشاره کردی، نظرت درباره نویدکیا چیست؟

محرم نویدکیا سرمربی جوان و آینده‌داری است که سررشته و فهم خوبی از فوتبال دارد. او شخصیت رهبری را دارد و مطمئن هستم مسیرش به عنوان سرمربی، به اندازه دوران بازیگری‌اش موفقیت‌آمیز خواهد بود.

از ۶ دیدار آتی سپاهان در لیگ، ۵ دیدار را میزبان خواهید بود فکر می‌کنی بتواند کمک کند تا خودتان را به بالای جدول برسانید؟

بازی در خانه حتی بدون حضور هواداران نیز مزیت است. مهم‌ترین چیز این است که خودمان را باور داشته باشیم که می‌توانیم قهرمان شویم و از این نظر مطمئن هستم که همه چیز به خوبی پیش رفته است.

خط دفاعی سپاهان عملکرد مناسبی در این فصل نداشته و ۱۱ گل تاکنون دریافت کرده‌اید علت آن را چه می‌دانی؟ به نظرت قهرمانی را سخت‌تر نمی‌کند؟

فصل گذشته رکوردی را ثبت کردیم و توانستیم در ۱۰ دیدار پیاپی گلی را دریافت نکنیم. با این حال در پایان فصل حتی نتوانستیم به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنیم. بنابراین فکر می‌کنم بهتر است به جای تعداد گل‌های خورده، امتیازات را بشماریم. نیمی از گل‌هایی که در لیگ جدید دریافت کرده‌ایم روی پنالتی و موقعیت‌های استاندارد بوده است. برایمان مهم‌تر است که به بالاترین جایگاه جدول برسیم و پس از آن، کسی توجهی نخواهد کرد که چند گل خورده یا زده‌ایم.

گفت و گو از: سروش فدایی _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 467143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.