واکنش همتی به " پایان کار ترامپ"

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برکناری ترامپ، گفت: با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماه‌های اخیر از یک طرف و گشایش‌های آغاز شده در خصوص برخی منابع بانک مرکزی به تدریج شاهد آرامش بیشتر ثبات قیمت ها و کاهش تورم خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز وعده الهی تحقق یافت و دشمن شماره یک ملت ایران با آبروریزی مطلق به انتهای پرونده رذالت بار خود رسید.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از ۱۵ مرداد ۹۷ که تحریم‌ها و فشار حداکثری آغاز شد، تا ۱۵ آبان که تحریم بانک مرکزی و بانک‌های کشور را شامل شد، بی سابقه‌ترین تحریم غیرقانونی وضع شده علیه اقتصاد کشورمان بود.

وی افزود: تا حدی که هیچیک از بخش‌های اقتصاد و تجارت خارجی ایران نبود که مشمول تحریم‌ها واقع نشده باشد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در سال ۹۸ و سال ۹۹ (تا کنون) درآمد ناشی از صادرات نفت ایران جمعاً کمتر از ۲۰ میلیارد دلار و دسترسی بانک مرکزی به آن نیز بسیار کمتر بود.

همتی افزود: این در حالی است که درآمدهای ارزی سالانه ناشی از صدور نفت در سال‌های قبل همراه با دسترسی به آن سالانه بیش از ۴۰ میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه داد: بی شک ملت بزرگ ایران با مقاومت تحسین‌برانگیز و علیرغم سختی‌ها و مشکلات ناشی از گرانی‌ها عمدتاً برخاسته از تحریم‌ها پیروزی این میدان است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماه‌های اخیر از یک طرف و گشایش‌های آغاز شده در خصوص برخی منابع بانک مرکزی همانگونه که قبلاً اعلام کردم امیدوارم به تدریج شاهد آرامش بیشتر ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم باشیم.

کد خبر 467113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.