کشف جنازه مرد مفقود شده کنار رودخانه

کشف ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق، کشف ۷۶۰ کیلوگرم تریاک در فارس، انهدام پاتوق مالخران و سارقان، دستگیری زورگیر مسلح و کشف جنازه مرد مفقود شده کنار رودخانه را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف ۱۵ میلیارد کالای قاچاق در سطح استان خبر داد و گفت: این اقلام شامل پارچه و سوخت هستند که با هوشیاری مأموران ناجا کشف و ضبط شدند.

عبدالله حسنی با بیان اینکه با تلاش مأموران انتظامی ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در سطح استان کشف و ضبط شده است، تاکید کرد: کشف ۱۲.۵ میلیارد ریال انواع پارچه قاچاق در شاهرود یکی از موارد مکشوفه است.

وی با بیان اینکه میزان پارچه‌های قاچاق کشف شده ۱۰ هزار متر پارچه خارجی بوده است، تاکید کرد: این محموله قاچاق از یک دستگاه تریلی که از مشهد به سمت تهران در حرکت بود کشف و متخلفان در این باره به مراجع قضائی انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان همچنین از کشف چهار میلیارد ریال سوخت قاچاق نیز خبر داد و گفت: ۴۵ هزار لیتر سوخت دپو شده و خارج از شبکه توزیع در یک شرکت کشف و افراد خاطی توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی به مراجع قضائی منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه پلیس در مقابله با قاچاق به دلیل ضربات مهلکی که به اقتصاد کشور می‌زند، جدی است، گفت: مردم نیز می‌بایست به کمک پلیس آمده و مراتب اطلاع خود از کالاهای قاچاق، دپوی آن‌ها، حمل و نقل و فروش این نوع کالاها را با سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.

کشف ۷۶۰ کیلوگرم تریاک در فارس فرمانده انتظامی

استان فارس از کشف ۷۶۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک در شهرستان‌های لامرد و سپیدان خبر داد.

رهام‌بخش حبیبی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس با همکاری کارکنان انتظامی شهرستان لامرد در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، حین کنترل خودروهای عبوری منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو پارس مظنون شده و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۶۶۰ کیلو تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

وی گفت: مأموران انتظامی شهرستان سپیدان، هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه پراید مظنون می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: راننده خودرو علی‌رغم دستور ایست پلیس، متواری می‌شود اما پس از طی مسافتی و تعقیب و گریز، خودرو توسط مأموران متوقف و از این خودرو ۱۰۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند، دو قاچاقچی در این رابطه دستگیر شدند و متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

انهدام پاتوق مالخران و سارقان

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام پاتوقی که از سوی مالخران و مواد فروشان به محلی برای رفت و آمد سارقان و افراد معتاد بدل شده بود، خبر داد.

جلیل موقوفه‌ای اظهار کرد: مدتی قبل خبر سرقت از یک مغازه صافکاری در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۵۱ یافت آباد به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد که در پی آن تیمی از مأموران کلانتری در محل حاضر شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی با اشاره به تحقیقات مأموران در این پرونده اظهار کرد: در جریان تحقیقات انجام شده، مأموران از طریق شیوه و شگردهای پلیسی به هویت یکی از سارقان پی برده و با مراجعه به بانک اطلاعاتی افراد سابقه‌دار اقدام به شناسایی محل رفت و آمد و حضور این فرد کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه مأموران متوجه شدند که این فرد به خانه‌ای قدیمی در محله یافت آباد رفت و آمدهای زیادی دارد، اضافه کرد: در همین راستا این خانه که شبیه به پاتوق این فرد بود تحت نظر قرار گرفت و در جریان مأموران متوجه رفت و آمد افراد معتاد و سارق به این محل شدند. به طوری که روزانه چندین نفر با وسایلی نظیر قطعات داخلی خودرو، لباس و … به این محل مراجعه کرده و دقایقی بعد بدون این وسایل از محل برمی‌گشتند.

وی با توضیح اینکه این موضوع شک مأموران را نسبت به اینکه محل به پاتوقی برای حضور مالخران بدل شده تقویت کرد، ادامه داد: نتایج تحقیقات به مقام قضائی داده شد و مجوز عملیات صادر شد و در همین راستا نیز تیمی از مأموران کلانتری ۱۵۱ یافت آباد به این محل اعزام شده و در عملیاتی پلیسی اقدام به دستگیری شش نفر شامل پنج مرد و یک زن در این محل کردند.

موقوفه‌ای با تاکید بر اینکه دستگیرشدگان، سارق، مالخر و مواد فروش بودند، توضیح داد: محل نیز مورد بازرسی قرار گرفته و در جریان آن مشخص شد که شک مأموران درست بوده و این خانه به پاتوقی برای دریافت اموال مسروقه از سارقان بدل شده و با توجه به اینکه عمده سارقان خرد، دارای اعتیاد نیز هستند، مالخران در ازای اموال مسروقه مقادیری موادمخدر به سارقان می‌دادند.

وی با بیان اینکه محل مذکور با دستور قضائی پلمب شد، افزود: این خانه مملو از انواع اموال مسروقه بود، به طوری که در ارزیابی و بررسی اولیه ارزش ریالی اقلام مسروقه کشف شده در آن بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد شد، همچنین در این محل نزدیک به یک کیلوگرم مخدر شیشه نیز کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه یکی از دستگیرشدگان در محل سارقی بود که یک حلقه لاستیک سرقتی را برای معاوضه با مخدر شیشه به محل آورده بود، گفت: هر شش فرد دستگیر شده به کلانتری منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود اعتراف کردند.

دستگیری زورگیر مسلح

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زورگیر خشن که با تهدید سلاح سرد از زنان ورزشکار در پارک‌ها زورگیری می‌کرد، خبر داد.

احمد نجفی افزود: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران سارق مسلحی را در پرونده سرقت مسلحانه دستگیر کردند، اما اصرار داشت که نقشی در سرقت مسلحانه نداشته و بی‌گناه است.

وی افزود: حین تحقیقات پلیسی پرونده‌های مشابهی مبنی بر زورگیری از زنان و مردان در خیابان‌های خلوت و پارک‌ها به کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد که در پایش اطلاعات به دست آمده، فرضیه یکی بودن متهم پرونده‌ها قوت گرفت.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه اکثر مالباختگان زنان ورزشکار هستند که حین پیاده روی و ورزش در پارک توسط سارقی با تهدید سلاح سرد اموالشان از قبیل تلفن همراه و طلا سرقت شده است، گفت: پنج نفر از زنان ورزشکار، سارق مسلح را شناسایی و اظهار کردند که متهم پرونده شأن مسلح بوده است.

وی اظهار کرد: متهم به ناچار در ادامه تحقیقات تکمیلی به جرم ارتکابی اعتراف کرد، متهم برای تحقیقات بیشتر و کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار دارد.

کشف جنازه مرد مفقود شده کنار رودخانه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از پیدا شدن جسد فرد مفقود شده دهلرانی در کنار رودخانه خبر داد.

علی اصغر علی اکبری اظهار کرد: در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام مبنی بر مفقود شدن یک نفر در شهرک وحدت دهلران بلافاصله سه تیم امداد و نجات از شهرستان دهلران به محل حادثه اعزام و عملیات جست‌وجو و نجات برای یافتن فرد مفقود شده آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش نیروهای مردمی و هلال احمر متأسفانه جسد فرد گمشده در کنار رودخانه "میمه" پیدا شد و جسد وی به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام افزود: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است و نیروهای جمعیت هلال احمر استان ایلام در حوادث مختلف آماده امدادرسانی به هموطنان هستند.

کد خبر 467098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.