وارونگی دما پدیده غالب هوای اصفهان در روزهای آتی

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی گفت: وارونگی دما و آلودگی هوا در مناطق مرکزی استان به ویژه کلانشهر اصفهان هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

حجت الله علی عسگریان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از تداوم سکون جوی در استان اصفهان تا اواسط هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: با توجه به پایداری نسبی جو در مناطق مرکزی و صنعتی استان به ویژه کلان‌شهر اصفهان انباشت آلاینده‌ها و آلودگی هوا ادامه دارد و شاخص کیفی هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در برخی ساعات روز ناسالم برای عموم پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه وزش باد ملایم در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست، افزود: آلودگی هوا در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت اما در عین حال با توجه به ناپایداری‌های ضعیف احتمال تغییر شاخص‌های کیفی هوا وجود دارد، با وجود این پدیده اینورژن در روزهای پیش رو در مناطق مرکزی استان اصفهان غالب است.

علی عسگریان با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان است، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به هفت درجه سانتی گراد زیر صفر می‌رسد.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: در این مدت چوپانان با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و میمه با دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 467064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.