حمله به پایگاه عین الاسد اقتدار آمریکا را خدشه دار کرد

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: پس از جنگ جهانی دوم تا امروز هیچ کشوری مواضع آمریکا را هدف قرار نداده بود. این اقدام چالش بزرگی را برای فرماندهان نظامی آمریکا ایجاد کرد؛ زیرا آنها به خوبی می‌دانستند توانایی پاسخ به این اقدام نظامی ایران را ندارند و اقتدارشان در جهان خدشه دار شد.

سیدصباح زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد اظهار کرد: انهدام پایگاه عین الاسد به تعبیر مقام معظم رهبری تنها یک سیلی محکم بر نیروهای آمریکای جنایتکار بود. به شهادت رساندن سردار سلیمانی یک اقدام بزرگ تروریستی بود که با هدف قرار دادن عین الاسد ماجرای انتقام خون حاج قاسم تمام نمی‌شود. انتقام سخت خون سردار سلیمانی خروج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه است.

وی افزود: پس از جنگ جهانی دوم تا امروز هیچ کشوری مواضع آمریکا را هدف قرار نداده بود. این اقدام چالش بزرگی را برای فرماندهان نظامی آمریکا ایجاد کرد؛ زیرا آنها به خوبی می‌دانستند توانایی پاسخ به این اقدام نظامی ایران را ندارند و اقتدارشان در جهان خدشه دار شد.

این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: پس از انهدام پایگاه عین الاسد کشورهای حاشیه خلیج فارس متوجه شدند ابرقدرتی که بر آن متکی هستند آسیب پذیر است.

زنگنه در ادامه یادآور شد: حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی‌ها با هدف کشتار وسیع نیروی‌های نظامی انجام نشد، بلکه این اقدام تنها با هدف اثبات توان اطلاعاتی و قدرت موشکی جمهوری اسلامی به استکبار جهانی بود. این اقدام بر اساس معادلات استراتژیک نظامی، جایگاه ایران را افزایش داد.

وی تصریح کرد: نیروهای آمریکایی طی سال‌های گذشته با بهانه مبارزه با داعش در منطقه ساکن شدند، در صورتی که مهمترین عواملی که به مقابله با گروهک تروریستی داعش پرداختند و اجازه ندادند خلافت خود را ایجاد کند، نیروهای مردمی عراق و همچنین ایران به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بودند.

این کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: خروج نیروهای نظامی آمریکا از کشور عراق و منطقه می‌تواند تا حدودی داغ از دست دادن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را التیام ببخشد.

کد خبر 467049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.