نوسازی دوچرخه‌های اوراق در ایتالیا

مردم بولونیا، بزرگترین شهر و مرکز ناحیه امیلیا رومانیا و نیز استان بولونیا در شمال ایتالیا، به زودی شاهد دوچرخه‌های اوراقی بازسازی شده در سراسر شهر خواهند بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بولونیا در سراسر جهان به دو دلیل خاص شهرت دارد؛ اول اینکه میزبان قدیمی‌ترین دانشگاه اروپایی است و دوم اینکه دوچرخه‌های اوراقی سراسر شهر را در بر گرفته است. در پی انتشار ویروس کرونا و ترویج دوچرخه‌سواری در سراسر جهان، مقامات بولونیا نیز تصمیم گرفته‌اند دوچرخه‌های خراب شهر را جمع‌آوری کنند و در صورت امکان، دوباره مورد استفاده قرار دهند. در واقع، با جمع کردن این دوچرخه‌های کهنه، نه تنها شهر نمایی پاک و مرتب به خود خواهد گرفت، بلکه اجزا قابل استفاده دوچرخه‌های کهنه برای ساخت انواع جدید آن‌ها مورد بازیافت قرار می‌گیرد.

در نتیجه این امر، مردم بولونیا یک بار دیگر به تحرک پایدار روی خواهند آورد که این امر به سهم خود در کاهش تردد خودروها و در نتیجه، به حداقل رسیدن آلودگی هوا نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

مقامات شهر ابتدا به مالکان دوچرخه‌های اوراقی ۱۰ روز مهلت خواهند داد دوچرخه‌های خود را به شهرداری شهر تحویل دهند و در ازای آن مبلغی متناسب با ارزش دارایی خود، دریافت کنند. پس از طی این مدت، خود کارکنان شهرداری به جمع‌آوری دوچرخه‌های باقیمانده در سراسر شهر و پاکسازی کامل مکان‌های عمومی خواهند پرداخت. سپس به مدت ۱۰ روز دیگر، دوچرخه‌های فوق در انباری شهرداری نگهداری و به مالکان مهلت داده می‌شود، مدعی مال خود شوند.

در نهایت، دوچرخه‌ها به تعمیرکاران برگزیده‌ای تحویل داده خواهد شد تا در صورت امکان نوسازی، دوچرخه‌هایی سالم از آن‌ها به وجود آید و در غیر این صورت، تنها از اجزا قابل استفاده برای ایجاد انواع استفاده یا اینکه به طور کامل به بخش ضایعات تحویل داده شود. مقامات رسمی بولونیا قصد دارند دوچرخه‌های بازسازی شده را در اختیار افراد نیازمند شهر قرار دهند و از این طریق، به ترویج تردد سبز بپردازند.

کد خبر 467026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.