قابلیت سرایت کرونای انگلیسی ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر است

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کرونای انگلیسی جوانان را بیشتر درگیر می‌کند، همچنین شدت بیماری و قابلیت سرایت آن ۵۰ تا ۷۰ درصد نسبت به نوع کرونای قبلی افزایش پیدا کرده است اما درمان و راه‌های پیشگیری از کرونای انگلیسی با کرونای معمولی تفاوتی ندارد.

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص کرونای انگلیسی، اظهار کرد: هر بیماری اپیدمیک که به تازگی وارد یک منطقه شود امکان همه گیری و طغیان بیماری وجود دارد.

وی افزود: باید بیماریابی، شناسایی و قرنطینه موارد مثبت با سرعت و به شکل جدی انجام شود تا باعث افزایش موارد ابتلا نشود و حتماً باید در تمام مبادی‌های ورودی کشور تست پی سی آر برای تشخیص این افراد انجام شود.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: افراد شناسایی شده دو هفته باید در قرنطینه به سر ببرند همچنین در صورت مثبت بودن اگر نیازمند دارو یا بستری هستند باید اقدامات لازم توسط پزشکان برای آنها انجام شود.

وی در خصوص نشانه‌های کرونای انگلیسی، اظهار کرد: این نوع کرونا هم نشانه‌هایی همچون کووید ۱۹ دارد و تنها فرق کرونای انگلیسی با کرونای معمولی این است که در این نوع کرونا بیماران زیر ۲۰ سال بیشتر دیده می‌شود.

مردانی خاطرنشان کرد: ابتلای کرونای انگلیسی جوانان را بیشتر درگیر می‌کند، همچنین شدت بیماری و قابلیت سرایت آن ۵۰ تا ۷۰ درصد نسبت به نوع کرونای قبلی افزایش پیدا کرده است اما درمان و راه‌های پیشگیری از ابتلای آن با کرونای معمولی تفاوتی ندارد.

وی در خصوص پیش‌بینی وضعیت ماه‌های آینده گفت: این موضوع ارتباط مستقیمی با میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم دارد، اگر مردم همچنان دستورات بهداشتی را اجرا کنند تا حدی که دیروز آمار مرگ و میر کشور به حد دو رقمی رسید قطعاً می‌توانیم امیدوار باشیم این روند روبه کاهش برود و روزی نداشتن مرگ و میر کرونا را در کشور جشن بگیریم.

کد خبر 467011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.