جمهوری اسلامی بازوان قدرتمندی در ایالات متحده دارد

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ۴۸ نفر از شخصیت‌های نظامی و سیاسی که در ترور سردار سلیمانی نقش داشتند، در لیست تحت تعقیب ایران هستند. اینها از تعقیب قضائی و قانونی مصون نخواهند ماند. جمهوری اسلامی بازوان قدرتمندی در آمریکا دارد که انتقام خون شهید سلیمانی را در زمان و مکان مناسب از آنها خواهد گرفت.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به مناسبت سالگرد حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد اظهار کرد: عین الاسد آمریکا در منطقه الانبار عراق یکی از بزرگترین پایگاه‌های نظامی این کشور در غرب آسیا و پایگاه استراتژیک نیروهای آمریکایی در خاورمیانه تلقی می‌شود و ده‌ها کماندو و تفنگدار آمریکایی با پیچیده‌ترین تجهیزات نظامی از جمله دستگاه رصد ماهواره‌ای، تحرکات کشورهای منطقه را رصد می‌کنند. دلیل اینکه ایران عین الاسد را هدف حمله موشکی خود -برای انتقام خون حاج قاسم سلیمانی- قرار داد این بود که عملیات ترور سردار شهید سلیمانی از این پایگاه آغاز شد. عین الاسد مستقیماً با کاخ سفید و دفتر دونالد ترامپ در ارتباط بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: ایران با ضربه زدن به قدرتی که بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرأت نکرده بود به آن حمله کند به جهانیان ثابت کرد که در انتقام خون شهید سلیمانی و سرداران خود کوتاهی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر چه آمریکایی‌ها داعیه دار ابرقدرت بودن جهان هستند، اما نتوانستند حمله موشکی ایران را پاسخ بدهند. البته آنها چند مرتبه قدرت کشورمان را مورد آزمایش قرار دادند که از جمله آنها می‌توان به انهدام پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد. کشور ما ثابت کرد که دارای بازوان قدرتمندی در جهان بوده و از پیچیده‌ترین تجهیزات جنگ الکترونیک برخوردار است.

هانی‌زاده یادآور شد: در این میان ممکن بود تیم سیاسی ترامپ قصد داشته باشد به ایران حمله کند تا ابرقدرت بودن ایالات متحده را ثابت کند، اما از آنجایی که اختیار حمله دست ژنرال‌های پنتاگون بوده و آنها با دقت تمام قدرت و واکنش احتمالی ایران را تحلیل می‌کنند، مانع از این شدند که ترامپ دست به ماجراجویی بزند؛ زیرا جمهوری اسلامی این قدرت را دارد که امنیت آن‌ها در منطقه را به هم بریزد و کاخ سفید و پنتاگون هم به خوبی این مسائل را می‌دانند، لذا تحریک بسیاری از رژیم‌های مرتجع عرب برای حمله آمریکا به ایران همواره با مخالفت‌های ژنرال‌های آمریکایی مواجه می‌شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: آمریکا در طول ۱۷ سال گذشته پیچیده‌ترین تجهیزات رصد ماهواره‌ای را در پایگاه عین الاسد جایگذاری کرده بود که تمام این تجهیزات با حمله ایران نابود شد؛ ۹۰ نفر از افسران و مقامات نظامی آمریکا در این حملات کشته شدند، خسارات مالی بسیار سنگین و آسیب‌های روانی جدی به نیروهای مستقر در این پایگاه‌ها وارد شد که رسانه‌های غربی بیشتر این مسائل را منعکس نکردند.

هانی‌زاده تاکید کرد: آمریکایی‌ها با کم اهمیت جلوه دادن این حمله موشکی که بسیار دقیق بوده و قدرت تخریبی بالایی داشته است صرفاً در تلاش هستند تا مانع از این شوند که قدرت ایران جامعه غربی و آمریکا را دچار وحشت کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های موجود ۴۸ نفر از شخصیت‌های نظامی و سیاسی که به طور مستقیم و غیرمستقیم در ترور سردار شهید سلیمانی نقش داشتند، در لیست تحت تعقیب ایران هستند. اینها هرگز از تعقیب قضائی و قانونی مصون نخواهند ماند. جمهوری اسلامی بازوان قدرتمندی در ایالات متحده دارد که انتقام خون شهید سلیمانی و شهدای مقاومت را در زمان و مکان مناسب از آنها خواهد گرفت.

کد خبر 467010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.