قدردانی جامعه پزشکی از شهردار اصفهان برای راه اندازی مسیرهای دوچرخه سواری

دانشگاه علوم پزشکی به همراه تعدادی از انجمن‌ها و جامعه پزشکان در نامه‌ای خطاب به استاندار اصفهان اقدام شهردار را در راه اندازی مسیرهای دوچرخه سواری ارزنده دانستند و قدردانی کردند.

به گزارش ایمنا، این نامه که توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رئیس پژوهشکده قلب و عروق، رئیس انجمن قلب، رئیس نظام پزشکی، رئیس هیأت دوچرخه سواری، رؤسای انجمن‌های دوستان قلب و مؤسس تشکل هم رکابان اسپادانا امضا شده به شرح ذیل است:

حضور استاندار محترم استان اصفهان جناب آقای دکتر رضایی

با عرض ادب و احترام

به استحضار آن مقام محترم می‌رساند با توجه به تغییر سبک زندگی از جمله تغذیه نامناسب و کم تحرکی سلامت جامعه مورد تهدید جدی قرار گرفته است و انواع بیماری‌های غیر واگیر همچون بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، پرفشاری خون، دیابت و … عالم گیر شده است. در این میان هجوم بیماری کووید -۱۹ نیز شرایط حاد و دشواری برای سلامت عمومی تحمیل کرده است و از خود گذشتگی پزشکان و تلاشگران حفظ سلامت و نظم جامعه فراموش ناشدنی است که بدین وسیله مراتب سپاس و قدردانی خویش را ابراز می‌کنیم، با این وجود در این شرایط نباید چشم بر روزنه‌های امیدی بست که می‌توانند در دراز مدت تأثیرات مهمی بر سلامت جامعه داشته باشند.

در همین راستا هفته‌های اخیر شاهد احداث مسیرهای امن دوچرخه سواری توسط شهرداری اصفهان در برخی از خیابان‌های شهر زیبایمان هستیم، اقدامی که برای نخستین بار در کشورمان پایه گذاری می‌شود، آری اصفهان که روزی به عنوان شهر دوچرخه‌ها معروف بود، اکنون می‌تواند تحقق دوباره رؤیای خود را به فرزندانش نوید دهد. مسیرهای امن و سالم دوچرخه سواری و تشویق آحاد جامعه در استفاده بیشتر از دوچرخه افزایش تحرک و فعالیت بدنی، کاهش تولید آلاینده‌ها، کاهش تصادفات خودروها با دوچرخه سواران و نهایتاً افزایش نشاط و شادابی در جامعه را به دنبال خواهند داشت.

لذا بر خود واجب می‌دانیم، مراتب سپاس و قدردانی خویش را از شهردار اصفهان جناب آقای دکتر نوروزی، مسئولان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و شهرداران مناطق حضورتان اعلام داریم.

بدیهی است حمایت جنابعالی و نیروهای قضائی و انتظامی از این حرکت سلامت محوری می‌تواند گامی بس مهم و ماندگار در سلامت شهر و شهروند اصفهانی باشد.

کد خبر 467009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.