آخرین اخبار از روند تایید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در کنگره

نشست کنگره برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تایید پیروزی جوبایدن پس از حدود ۶ ساعت و بعداز اخراج شورشیان توسط نیروهای ضدشورش از سرگرفته شد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه ایالت‌ها به صورت جداگانه مورد رأی گیری قرار می‌گیرند تا نتایج انتخابات در آنها رد یا تأیید شود.

با اتمام رأی‌گیری در مورد ایالت آریزونا، علاوه بر ۲۲۰ عضو دموکرات، ۸۳ عضو جمهوری‌خواه هم با ادعای تقلب در این ایالت مخالفت کردند. سنای آمریکا هم به این اعتراض رأی منفی داد.

این رأی به اطلاع سنا خواهد رسید تا آرای گزینشگران این ایالت به حساب بایدن و کامالا هریس منظور شود.

در ادامه نمایندگان ایالت جورجیا نسبت به آرا در اسن ایالت اعتراض کردند، اما از آنجا که طبق مقررات باید از سنا هم به این مساله اعتراض داشته باشند، مایک پنس پرسید آیا از اعضای سنا هم با این اعتراض همراه هستند که عضو مجلس نمایندگان جورجیا اعلام کرد که سناتورها معترض بودند، اما اکنون اعتراض خود را پس گرفته‌اند.

به این صورت، آرای جورجیا هم به حساب بایدن-هریس منظور شد.

در ادامه یکی از اعضا مجلس نمایندگان ایالت میشیگان نسبت به آرای گزینشگران این ایالت اعتراض داشت، اما از حمایت هیچ سناتوری برخوردار نشد و به آرای مربوطه به حساب بایدن-هریس منظور شد.

۵۵ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان نسبت به اعتبار آرای گزینشگران ایالت نوادا اعتراض کردند، اما هیچ سناتوری حاضر نشد از آنها حمایت کند.

اما در ایالت پنسیلوانیا اوضاع تغییر کرد. اعتراض نمایندگان این ایالت توسط اسکات پری، نماینده جمهوری‌خواه این ایالت مطرح شد و مورد حمایت ۲ سناتور قرار گرفت. به این ترتیب دو مجلس بار دیگر از هم جدا شدند تا به این اعتراض رسیدگی کنند.

اما سر انجام سناتورها با ۹۲ رأی مخالف و هفت رأی موافق، آرای گزینشگران ایالت پنسیلوانیا را به نفع جو بایدن و کامالا هریس تأیید کردند.

تاکنون ۲۴۴ رأی گزینشگران برای جو بایدن و کامالا هریس و ۱۵۷ رأی گزینشگران برای دونالد ترامپ و مایک پنس مورد تأیید قرار گرفته است.

رسیدگی به اعتبار تاییدیه آرای گزینشگران سایر ایالت‌ها با تشکیل دوباره نشست مشترک ادامه می‌یابد.

کد خبر 467007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.