"دوچرخه حاج حسن" به سرقت نرفته است

شهردار زنجان گفت: مدیریت شهری به منظور جلوگیری از تخریب "دوچرخه حاج حسن" تصمیم گرفت تا این اثر ماندگار را در اداره زیباسازی امانت بگذارد و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از آسیب رساندن به المان امانتداری زنجانی‌ها آن را در محفظه شیشه‌ای قرار دهد.

حبیب الله یگانه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این دوچرخه برای بازسازی و احیای مجدد برداشته شده است و در زمان کوتاهی با تدابیر مناسب در محل نصب می‌شود.

وی افزود: شهروندان زنجانی و برخی از مسافران با علاقه مندی برای ثبت لحظه‌های به یادماندنی و گرفتن عکس یادگاری در کنار المان مرد امانتدار زنجانی تجمع می‌کردند که این امر سبب بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شد.

شهردار زنجان ادامه داد: مدیریت شهری به منظور جلوگیری از تخریب این اثر ماندگار تصمیم گرفت تا این دوچرخه را در اداره زیباسازی امانت بگذارد و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از آسیب رساندن به المان امانتداری زنجانی‌ها آن را در محفظه شیشه‌ای قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام علاوه بر جلوگیری از تخریب دوچرخه ازدحامی نیز بابت گرفتن عکس یادگاری بوجود نمی‌آید.

گفتنی است یک دوچرخه که ۴۵ سال در امانت مردی به نام حاج حسن نعلچیگر بود، بعد از فوت ایشان در پیاده راه سبزه میدان زنجان به نمایش گذاشته شد تا "المان حاج حسن و دوچرخه" نماد امانتداری زنجانی‌ها باشد.

کد خبر 466985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معصومه IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    1 0
    ایشان مظهر یک مومن واقعی هستند.که رسم امانت داری را به نحو شایسته به عمل آوردند.خوشا به حال چنین انسانهایی که این چنین بزرگوارانه و سعادتمندانه زندگی می کنند.و مومنانه چشم از جهان فرو میبندند. روحش شاد.