انهدام پایگاه عین الاسد توان نظامی ایران را ثابت کرد

دقت و قدرت موشک‌های جمهوری اسلامی ایران در حمله به پایگاه عین الاسد به گونه‌ای بود که بسیاری از استراتژیست‌های آمریکایی، پدافند هوایی ایران را باور کردند. این اقدام توان نظامی ایران را ثابت کرد.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به مناسبت سالگرد حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد اظهار کرد: در طول یکصد سال گذشته هیچ یک از اقدامات نیروهای آمریکایی در دنیا با پاسخ نظامی شفاف مواجه نشده بود و به همین دلیل حمله موشکی ایران به نیروهای آمریکایی در عراق یک افتخار ملی است.

وی افزود: انهدام پایگاه عین الاسد توانمندی نظامی ایران را نشان داد. بسیاری از کارشناسان نظامی بین‌المللی امتیاز قابل قبولی را به توانمندی موشکی ما دادند. اشراف اطلاعاتی و از کار انداختن سیستم‌های راداری و بازدارنده پایگاه عین الاسد از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی در این راستا بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، آمریکا تمامی نیروهای نظامی پراکنده خود در منطقه را به دو پایگاه اصلی در عراق انتقال داد و پایگاه‌های اصلی‌اش را با به‌روزترین سیستم‌های دفاعی مجهز کرد.

صدرالحسینی یادآور شد: جریان‌های مقاومت در راستای این اقدام آگاه شدند که پدافندهای نظامی نیروهای مسلح آمریکا آسیب‌پذیر است و می‌توانند جهت اخراج نیروهای نظامی آمریکا از عراق، تمامی توان نظامی خود را بدون نگرانی از اقدام متقابل به کار بگیرند.

وی تصریح کرد: انهدام پایگاه عین الاسد تنها سیلی محکمی از انتقام سخت خون شهید قاسم سلیمانی است؛ زیرا انتقام اصلی، اخراج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه است که در دستور کار نیروهای محور مقاومت قرار دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: دقت و قدرت موشک‌های جمهوری اسلامی ایران در حمله به پایگاه عین الاسد به گونه‌ای بود که بسیاری از استراتژیست‌های آمریکایی، توان موشکی ایران را باور کردند. این اقدام توان نظامی ایران را ثابت کرد.

کد خبر 466964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.