تقدیر المالکی از کمک ایران به عراق در نبرد با تروریسم

نخست وزیر پیشین عراق از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به عراق در نبرد با گروه تروریستی داعش تقدیر کرد.

به گزارش ایمنا، «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین عراق امروز (چهارشنبه) در مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس در بغداد که با حضور شماری از مسئولان کشوری، لشکری، شخصیت های سیاسی و نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق از جمله «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح، «شیخ همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی، «شیخ خالد الملا» رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق و نیز «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: الحشد الشعبی و همراهانش توطئه‌های بزرگ و پروژه‌های برخی کشورها را خنثی کرد.

وی افزود: به برکت فتوای مبارک مرجعیت عالی دینی و خون شهیدان، عراق بر توطئه های خارجی پیروز شد.

المالکی گفت: امیدواریم که الحشد الشعبی به خاطر مواضع شرافتمندانه اش در پاسداری از عراق از اهتمام، توجه و احترام کامل برخوردار باشد.

وی افزود: ما برخی تلاش ها برای تضعیف الحشد الشعبی را رد کرده و نمی پذیریم و همگان باید برای حمایت و پاسداری از وجهه آن تلاش کنند.

به گفته شبکه تلویزیونی السومریه ، المالکی با تقدیر از ایستادن ایران در کنار عراق در عین حال از "تلاش برخی که می خواهند کمک ایران به عراق در جنگ علیه داعش را دخالت در امور این کشور القا کنند،" ابراز تعجب کرد و با اشاره به جانفشانی های فرماندهان شهید گفت: این شهیدان جان خود را نثار کردند و خون آنها برای دفاع از میهن و مقدسات ریخته شد.

وی تاکید کرد: الحشد الشعبی بر وحدت عراق تاکید کرد و همچنان قدرت بازدارنده قوی در برابر دشمنان این کشور خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 466927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.