جزئیات محدودیت‌های تردد و ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص کاهش آمارهای کرونا، ممنوعیت‌های تردد، برگزاری مراسم در آرامستان‌ها و طرح حافظان سلامت محلات توضیحاتی ارائه داد.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در استان اصفهان آمار فوتی و ابتلاء به کرونا بسیار کاهش یافته است، اظهار کرد: آمار فوتی‌های کرونا در استان کمتر از هفت نفر شده و وضعیت بستری‌ها نیز در برخی شهرها حدود یک پنجم و در برخی از شهرها حدود یک دهم کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان زرد است و علاوه بر دستورالعمل‌هایی که برای شهرهای زرد اعمال می‌شود، تا پایان دی ماه برنامه ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح برای ۱۰ شهر استان همچنان اجرا می‌شود که این ۱۰ شهر شامل اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، مبارکه، زرین شهر، آران و بیدگل، فلاورجان و شهرضا است.

جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی شهرهای نارنجی و قرمز در مبادی ورودی استان، افزود: در استان اصفهان که در وضعیت زرد قرار دارد، تردد بین شهرهای استان آزاد است و ممنوعیتی برای آن وجود ندارد.

طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود

وی افزود: طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اعمال می‌شود و معاینه فنی نیز به شدت توسط دوربین‌ها کنترل خواهد شد. شهرداری نیز یک یا دو مرکز معاینه فنی موتورسیکلت‌ها را راه‌اندازی خواهد کرد و تا پایان سال حدود ۱۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد چرخه می‌شود.

تجمع در آرامستان‌ها ممنوع است

وی با تاکید بر اینکه ورودی آرامستان‌های استان باز است، تصریح کرد: افراد نباید در آرامستان‌ها تجمع کنند و با تعداد محدود در مراسم ترحیم شرکت نمایند، مراسم باید در فضای باز، بدون پذیرایی و با رعایت تمام دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا انجام شود و برگزاری مراسم در منازل و مساجد انجام نشود.

غربالگری ۵۲ درصد از خانوارهای استان در طرح حافظان سلامت محلات

غلامی با اشاره به اجرای طرح حافظان سلامت محلات، اضافه کرد: تاکنون در این طرح حدود ۵۲ درصد از خانوارهای استان غربالگری شدند، با استفاده از پایگاه‌های بسیج مساجد و همکاری بهداشت و درمان، شهرداری‌ها و فرمانداری‌های کل استان برای غربالگری و آموزش در این طرح پوشش داده می‌شوند.

نیروگاه و کارخانه سیمان از مازوت استفاده نکرده‌اند

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان خاطرنشان کرد: در کمیته اضطرار آلودگی هوا تیم‌های خاصی از طرف اداره محیط زیست تشکیل و فعال شد تا با اختیاراتی که از دادستانی گرفتند، بتوانند به مراکز آلاینده اخطار دهند و یا آن‌ها را پلمب کنند.

غلامی تصریح کرد: نیروگاه‌ها تحت هیچ شرایطی اجازه استفاده از مازوت را ندارند و کارخانه سیمان نیز تاکنون از مازوت استفاده نکرده است.

کد خبر 466908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.