ورود نخستین رام قطار شهری خریداری شده به اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: از مجموع دو رام قطار معادل ۱۰ واگن که مجوزهای حمل و نقل آن صادر شده، امشب نخستین رام(پنج واگن) وارد اصفهان می‌شود.

محمدرضا بنکدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رام دوم خریداری شده هفته آینده وارد اصفهان خواهد شد تا با اضافه شدن آنها به وارد ناوگان حمل و نقل ریلی شهر شاهد کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطار شهری و کاهش زمان انتظار مسافران باشیم.

وی افزود: از مجموع ۳۱۵ واگن در حال ساخت توسط کارخانه ایریکو، ۸۵ واگن متعلق به شهر اصفهان است که ۳۰ واگن در مرحله قبل تحویل شد و پنج واگن آن امشب وارد شهر شده و هفته آینده نیز پنج واگن دیگر به اصفهان وارد خواهد شد.

بنکدار با بیان اینکه ارزش محموله واگن‌های مترو که به خط اول قطار شهری اصفهان اضافه می‌شود، ۳۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: این واگن در شرایط ویژه تأمین این روزها، با همکاری دولت و شهرداری خریداری و تأمین شده و به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: هم اکنون در خط یک ۱۲ رام قطار داریم که با دو رام جدید، به ۱۴ رام افزایش می‌یابد.

وی هزینه هر واگن را در حدود یک میلیون یورو اعلام کرد و افزود: با راه اندازی شبکه خطوط مترو اصفهان (خط‌های اول، دوم و سوم مترو) می‌توان جابجایی حدود ۸۰۰ هزار مسافر در روز را با متروی شهر اصفهان انجام داد.

بنکدار با اشاره به عملیات احداث خط دو متروی اصفهان گفت: عملیات اجرایی ۱۲ ایستگاه از ۱۶ ایستگاه خط دو قطار شهری اصفهان با درصد پیشرفت‌های متفاوت در حال اجرا است که تلاش می‌شود تا قبل از پایان امسال، عملیات اجرایی یکی دیگر از ایستگاه‌های خط دو را آغاز کنیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: از سال آینده عملیات اجرایی احداث سه ایستگاه باقی مانده خط دو آغاز خواهد شد.

کد خبر 466896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.