از فقر فضای سبز رشت تا لزوم اولویت‌بخشی به پروژه تراموا

فقر فضاهای سبز، وضعیت نیروهای شهری و لزوم اولویت‌بخشی به پروژه تراموا مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر رشت بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رمضانپور نرگسی، رئیس شورای شهر رشت امروز (چهارشنبه) در این جلسه با بیان اینکه تأسف بار است سرانه فضای سبز در رشت بسیار کمتر از شهرهای کویری است، افزود: از شهرداری رشت انتظار می‌رود فضاسازی شهری به ویژه فراهم سازی فضای سبز خیابان جدید هشت دی را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: قطع درختان در فضای شهری برای احداث ساختمان و پارکینگ قابل قبول نیست باید وضعیت سرانه فضای سبز در رشت ساماندهی شود.

رمضانپور با اشاره به مشکلات نیروهای حجمی شهرداری رشت، خواستار پرداخت به موقع حقوق نیروهای شهرداری طی مدت زمان پنجاه روزه شد.

در ادامه امیر حسین علوی عضو دیگر شورا شهر رشت با تاکید بر اینکه پروژه مهم تراموای شهری باید به اولویت اول استان گیلان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: علت مخالفت با اجرای چنین طرحی قابل قبول نیست و جای تعجب دارد.

وی خواستار رسیدگی به ماده ۹ قانون احیا بافت‌های فرسوده مناطق مختلف شهری شد و افزود: شیوه نامه صدور پروانه‌های ساختمانی و ساماندهی اراضی فاقد سند رسمی با هماهنگی سازمان بازرسی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

علوی با بیان اینکه در برنامه‌های توسعه شهری باید سیاست‌گذاری‌ها به نحوی باشد که مناطق ضعیف نیز در این طرح توسعه‌ای سهیم باشد، گفت: امیدواریم با رشد درآمدهای شهرداری در سال جاری دغدغه‌های موجود در اجرای پروژه‌های عمرانی رفع شود.

محمد حسین علیپور نیز در ادامه جلسه خواستار تعیین و تکلیف وضعیت پرداخت حقوق و مزایای کارگران شهرداری شد و خاطرنشان کرد: تنها دو ماه به پایان سال مانده اما همچنان کارگران شهرداری حقوق دریافت نکرده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه شهرداران مناطق شهر رشت در این زمینه، گفت: باید تکلیف کارگران حجمی مشخص شود.

کد خبر 466877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.