توجه به ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری در بودجه ۱۴۰۰ زنجان

عضو شورای شهر زنجان گفت: در سال گذشته اعتبار دو تا سه میلیارد تومانی بخش فرهنگی برای ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری اختصاص یافته بود که اجرا نشد اما در بودجه ۱۴۰۰ بخشی از اعتبارات شهرداری جهت احیای مسیر دوچرخه سواری هزینه خواهد شد.

امامعلی دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه دسترسی به خدمات عادلانه برای عموم از حقوق اساسی مردم است، گفت: باید در طراحی شهر نیازهای همه شهروندان مدنظر قرار گرفته و خدمات بازار و معاش و تردد برای زنان، مردان، معلولان و کودکان در دسترس باشد.

وی با بیان اینکه توجه به احساس آرامش و استفاده از هوای سالم از حقوق اولیه شهروندان است، افزود: بسیاری از ساخت‌وسازها و امکانات شهری در انحصار خودروها و واحدهای اقتصادی است در حالی که شهرهای دنیا به سمت چند هسته‌ای شدن رفته و سعی می‌کنند تمام خدمات محله اعم از فضای ورزشی، خدماتی، اقتصادی و بهداشتی را در دسترس همه مردم قرار دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اولویت ایجاد مسیر دوچرخه سواری در این شهر اضافه کرد: در سال گذشته اعتبار دو تا سه میلیارد تومانی بخش فرهنگی برای این منظور اختصاص یافته بود که اجرا نشد.

دادخواه با بیان اینکه در سال‌های گذشته مسیر دوچرخه سواری در گاوازنگ ایجاد شده، افزود: در سال جاری تنها تابلوهای این مسیر دوچرخه سواری نصب شده و اعتبارات آن از بخش عمرانی هزینه شده است اما در بودجه ۱۴۰۰ بخشی از اعتبارات شهرداری به صورت اعتبارات فرهنگی و عمرانی جهت احیای مسیر دوچرخه سواری هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه زنجان در سال‌های گذشته با برگزاری جشنواره کودکان و پدربزرگ‌ها، در راستای تحقق شهر دوستدار کودک اقداماتی کرده است، گفت: ایجاد دو پارک کودک نیز در دستور کار است ولی تاکنون برای فراهم کردن زیرساخت شهر دوستدار کودک اقدامات اساسی نشده است.

کد خبر 466850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.