شهرداری بجنورد در تدارک عقد خواهرخواندگی با "چروم"

شهردار بجنورد گفت: شهرداری این شهر در تدارک عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی با شهر "چروم" ترکیه است.

به گزارش ایمنا، هادی زارعی اظهار کرد: عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی شهر بجنورد با شهر چروم ترکیه از سال ۹۷ آغاز شد، اما بواسطه تغییر مدیریت‌ها در سطح استان و مدیریت شهری عملاً این پروژه را به سرانجام مشخصی نرسید.

وی ادامه داد: بواسطه مشابهت‌های فرهنگی و قابلیت‌های اجتماعی مشترک بین دو شهر بجنورد و چروم ترکیه در حال تدارک مکاتبات و نهایی کردن تفاهم نامه‌ای هستیم که خواهرخواندگی این دو شهر منجر خواهد شد و در سایه این اتفاق امیدواریم بتوانیم با رایزنی‌هایی که در آینده به انجام خواهیم داد در جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد پل ارتباطی اقتصادی فرهنگی اجتماعی بین دو شهر موفق عمل کنیم.

شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: تاکنون برخی شهرداران از کشور تجربه مشابهی در عقد تفاهم نامه همکاری و خواهرخواندگی با شهرهای کشورهای مجاور و مسلمان دارند و ما هم امیدواریم با الگو برداری مشابه از تجارب موفق این شهرداری‌ها، زمینه مساعدی را برای رشد اقتصادی و فرهنگی شهر بجنورد فراهم آوریم.

زارعی خاطرنشان کرد: هم اکنون پیش زمینه کار فراهم است و بزودی با مشارکت شورای اسلامی شهر و تحت نظارت استانداری خراسان شمالی، مکاتباتی با شهردار شهر چروم ترکیه به انجام خواهیم رساند که مفاد تفاهم نامه و پیشنهادات شهرداری را در سایه این تفاهم نامه بیان خواهد کرد و امیدوار به نتیجه خوشایندی هستیم که تبعات خوش آن متوجه شهر و شهروندان باشد.

کد خبر 466849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.