۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
آزمون تافل و آزمون Gre

بدون شک یکی از سؤال‌های تکراری در زمینه آموزش زبان انگلیسی سؤال "آزمون تافل چه آزمونی است؟ " می‌باشد. در این روزها که مهاجرت به کشورهای اروپایی و دیگر کشورها بسیار باب شده است، شرکت در آزمون تافل و قبولی در آن دغدغه خیلی‌ها است.

در این مطلب قصد داریم به صورت کامل و جامع و با ساده‌ترین بیان ممکن به تعریف آزمون تافل و آزمون Gre بپردازیم. تا انتها این مطلب را دنبال کنید تا به سوالات زیادی که همیشه ذهنتان را درگیر کرده است پاسخ دهید.

آشنایی با آزمون تافل

در این بخش از مطلب آموزشی آشنایی با آزمون تافل و آزمون Gre به توضیحاتی در خصوص آزمون تافل می‌پردازیم.
آزمون تافل به زبان انگلیسی مخفف Test Of English As a Foreign Language است که به معنی آزمونی برای سنجش میزان مهارت زبان خارجی است. این آزمون یکی از معتبرترین آزمون‌ها در سراسر جهان است که در صورت دریافت نمره قبولی از آن، فرد می‌تواند از گواهی آن در مهاجرت‌های تحصیلی و شغلی استفاده نماید.
این آزمون نقش مهمی در پذیرفته شدن فرد در دانشگاه‌های سایر کشورها دارد. پس اگر در ابتدای راه آموزش زبان هستید، باید بدانید که روزی که این آزمون را پشت سر خواهید گذاشت یک مدرک معتبر و بسیار کاربردی اخذ خواهید کرد. شاید شنیده باشید که این آزمون بسیار سخت است و قبولی در آن به همین راحتی‌ها نیست. از یک طرف این حرف صحیح است، چرا که برای شرکت در آزمون تافل باید آمادگی کامل را داشته باشید، اما از طرف دیگر اگر در زبان انگلیسی حرفه‌ای باشید و اعتمادبه‌نفس خود را حین آزمون حفظ کنید، آزمون برای شما مانند آب خوردن خواهد شد. اگر پیش از اینکه در این آزمون مهم حاضر شوید در یک مؤسسه آموزش زبان خوب دوره‌های آمادگی آزمون را گذرانده باشید قطع به‌یقین موفق تان حتمی است.
مؤسسه زبان تخصصی کوئیک یکی از مؤسسات برجسته در زمنه برگزاری آزمون تافل و آزمون Gre است. این مؤسسه با بهره‌گیری از اساتید خبره و برگزاری دوره‌های متعدد آمادگی تافل و Gre می‌تواند انتخاب ایده آلی برای شما عزیزان باشد. با شرکت کردن در دوره‌های این مجموعه می‌توانید به‌طور تضمینی در این آزمون‌ها شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنید.

اعتبار آزمون تافل

گواهی قبولی در آزمون تافل به‌طور رسمی به مدت ۲ سال اعتبار دارد. پس از گذشت دو سال باید دوباره در آزمون تافل شرکت کرده و نمره جدید کسب نمائید. پس توجه داشته باشید اگر قصد مهاجرت دارید و می‌خواهید از مدرک تافل خود استفاده کنید، طوری زمان‌بندی کنید که انقضای مدرکتان به پایان نرسد.
شرکت دوباره در این آزمون نیز مستلزم استاندارد زمانی خاصی می‌باشد، بدین ترتیب که می‌بایست ۱۲ روز پس از اتمام اعتبار مدرک نسبت به شرکت مجدد در آزمون اقدام کنید.

نحوه ثبت‌نام در آزمون تافل

نحوه ثبت‌نام در آزمون تافل بسیار راحت است، کافی است به وب‌سایت ETS مراجعه نموده و اطلاعات خود را جهت ثبت‌نام در آزمون وارد کنید و سپس، هزینه مربوطه را پرداخت نمائید.
پس‌از ثبت‌نام می‌توانید محل امتحان خود را از میان گزینه‌های موجود در سایت، انتخاب نمائید و سپس در تاریخ مقرر برای انجام آزمون به محل مشخص‌شده مراجعه کنید.
برای پرداخت هزینه شرکت در هر دو آزمون تافل و آزمون Gre باید از کارت‌های بین‌المللی استفاده کنید، این کارت‌ها شامل مستر کارت، پی پال و دیگر کارت‌های ارزی، می‌باشد. پس‌ازاینکه مرحله ثبت‌نام را به‌طور کامل انجام دادید و پرداخت شما موفق بود، کد رهگیری برای شما ارسال خواهد شد که همراه داشتن آن در جلسه امتحان ضروری می‌باشد.

مراحل آزمون تافل

در آزمون تافل ۴ مورد مهم از مهارت‌های زبان انگلیسی مورد بررسی قرار می‌گیرد: reading, listening writing, speaking

اولین بخش reading یا مهارت خواندن می‌باشد. برای پاسخ‌گویی به سوالات این بخش حدوداً ۶۰ تا ۸۰ دقیقه زمان دارید و پس از خواندن ۳ الی ۴ متن باید به سوالات متفاوت در مورد آن پاسخ دهید.
بخش دوم listening یا مهارت‌های شنیداری است که زمان پاسخ‌گویی به سوالات آن حدوداً ۶۰ تا ۹۰ دقیقه می‌باشد. در این زمان ۶ الی ۹ فایل صوتی برای شما پخش خواهد شد که پس از آن باید به سوالات ۳۴ الی ۵۱ پاسخ دهید. پس از پایان یافتن این بخش ده دقیقه استراحت خواهید داشت و پس از آن برای بخش‌های بعدی که نوشتار و مکالمه است، آماده می‌شوید.
بخش سوم speaking یا مهارت مکالمه می‌باشد، در این بخش شما تنها ۲۰ دقیقه زمان دارید که به شش سؤال پاسخ صحیح بدهید.
بخش چهارم writing یا مهارت نوشتن می‌باشد. در این بخش شما ۲۰ دقیقه زمان دارید تا به سوالات مربوطه پاسخ دهید. داشتن مهارت تایپ در این قسمت کمک بسیار زیادی به‌سرعت نوشتن شما، خواهد کرد.

آزمون Gre چیست؟

در این بخش از معرفی آزمون تافل و آزمون Gre به صورت ویژه به معرفی آزمون Gre می‌پردازیم.
بر اساس یک تعریف کلی، این آزمون یک روش هوشمندانه برای وارد شدن به مقطع تحصیلات تکمیلی و همچنین کسب‌وکار می‌باشد. Gre مخفف Graduate Record Examination است که توانایی تحصیلی فرد را می‌سنجد. در این آزمون ۳ نوع مهارت مورد بررسی قرار می‌گیرد، محاسبات ریاضی، مقاله‌نویسی و همچنین درک مطلب به زبان انگلیسی.
آزمون Gre، دارای دو شکل مختلفGre General و Gre Subject برگزار می‌گردد.

آشنایی با آزمون Gre نوع Gre General

در این آزمون نگارش تحلیلی، درک مطلب و مهارت‌های ریاضیات داوطلب سنجش می‌شود.

در بخش نگارش تحلیلی این آزمون باید به ۲ سوال در یک ساعت زمان پاسخ دهید. این بخش دارای شش نمره می‌باشد.
بخش درک مطلب و لغت شامل ۴۰ سوال است که بایستی آن‌ها را در مدت‌زمان سی دقیقه پاسخ دهید.
و در نهایت در بخش سنجش مهارت‌های ریاضی این آزمون چهار سؤال وجود دارد که برای پاسخ‌گویی آن حدوداً ۷۰ دقیقه زمان دارید. در این بخش می‌توانید ۱۳۰ الی ۱۷۰ نمره کسب نمائید.

آشنایی با آزمون Gre نوع Gre Subject

در شکل دوم این آزمون یعنی Gre Subjetc دانش زبان شما را مورد بررسی قرار می‌دهند. نمره این شکل از آزمون Gre بین ۲۰۰ تا ۹۹۰ است.
تفاوت این آزمون با نوع اول در این است که نوعsubject به هیچ وجه به شکل کامپیوتری برگزار نمی‌شود و فقط باید روی کاغذ به سوالات آن پاسخ بدهید. در این نوع آزمون لازم است تا با برخی از رشته‌های آکادمیک مانند، زیست‌شناسی، روانشناسی، فیزیک، شیمی، ریاضیات و ادبیات انگلیسی آشنا باشید.

اعتبار مدرک Gre

اعتبار مدرک آزمون Gre پنج سال می‌باشد. اگر می‌خواهید در یکی از دانشگاه‌های ایالت متحده پذیرفته شوید، داشتن مدرک Gre ضروری می‌باشد. ارزش نمره آزمون Gre برای هر دانشگاه و رشته، متفاوت می‌باشد.

ثبت‌نام آزمون Gre

در این بخش از مطلب آموزشی آشنایی با آزمون تافل و آزمون Gre اکنون به ارائه اطلاعاتی در خصوص نحوه ثبت‌نام در آزمون Gre می‌پردازیم.
فرآیند ثبت‌نام آزمون تافل و آزمون Gre تقریباً مشابه هم است با این تفاوت که هزینه ثبت‌نام در آزمون Gre در داخل ایران ۲۴,۶۰۰,۰۰۰ ریال می‌باشد. برای ثبت‌نام در این آزمون نیز باید به سایت Ets.sanjesh.org مراجعه کرده و اطلاعات خود را در قسمت‌های مربوطه درج نمائید، پس از انجام این مراحل، کد رهگیری برای شما ارسال می‌شود. پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام، یک ایمیل تاییده نیز از سمت پشتیبانی سایت برای شما ارسال می‌گردد. دریافت این ایمیل از سوی شما به منزله تکمیل فرایند ثبت‌نام است.

کد خبر 466845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.