۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر طبق نظر وزارت بهداشت توزیع می‌شود

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر درباره اینکه چه کسانی مشمول دریافت ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر می‌شوند، گفت: این افراد بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت مشخص می‌شوند.

به گزارش ایمنا، محمدحسن قوسیان مقدم، در ارتباط با ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا شرکت فایزر توسط انجمن خیرین ایرانی مستقر در آمریکا، اظهار کرد: بنابر هماهنگی‌های انجام شده قرار است این تعداد واکسن کرونا از طریق مرز در اختیار هلال احمر قرار بگیرد.

وی درباره زمان ورود و توزیع ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونای اشاره شده خاطرنشان کرد: زمان دقیقی هنوز نمی‌توان اعلام کرد و به محض دریافت این واکسن‌ها؛ جمعیت هلال‌احمر بر اساس سیاست‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمل خواهد کرد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در پاسخ به این پرسش که این واکسن‌ها به چه خانواده‌هایی داده خواهد شد، گفت: در این زمینه نیز جمعیت هلال‌احمر بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت عمل خواهد کرد.

قوسیان در ادامه در پاسخ به این پرسش که آخرین وضعیت ورود یک میلیون دوز واکسن دیگر به کجا رسیده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی قرار است یک میلیون واکسن کرونا از یکی از کشورهای شرق (احتمالاً روسیه، چین یا هند) در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد که در این زمینه جمعیت هلال احمر بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت در امر توزیع عمل خواهد کرد.

وی در ادامه در رابطه با توزیع انسولین خاطرنشان کرد: ایران در امر تولید انسولین مشکلی ندارد که در همین زمینه با توجه به کمبودهایی که وجود دارد به بیماران و افرادی که نیازمند به انسولین هستند با در دست داشتن کارت ملی انسولین را دریافت خواهند کرد.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر به تسنیم گفت‌: در این زمینه نیز جمعیت هلال‌احمر بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت عمل خواهد کرد.

کد خبر 466823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.