۱۰۰ زندانی مالی با کمک خیران سپاه و بسیج آزاد شدند

مدیر کل زندان‌های استان اصفهان از آزادی ۱۰۰ زندانی معسر مالی با کمک خیران بسیجی و سپاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود ضیایی‌فرد صبح امروز در آئین آزادسازی ۱۰۰ زندانی معسر مالی توسط بسیجیان و سپاهیان استان به یادبود اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: در مراسم امروز ۳۶ زندانی معسر مالی با دریافت لوح آزادی به آغوش خانواده‌های خود بازمی‌گردند، سایر مددجویان در حال طی کردن مراحل قضائی و اداری آزادی هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۷۳۱ زندانی با کمک خیران آزاد شدند که از این تعداد حدود ۵۴۱ نفر از طریق ستاد و مابقی از سوی نهادها و خیریه امام موسی کاظم(ع) آزاد شده‌اند.

عفو ۱۰۹۶ زندانی در سال جاری

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به هزینه‌های مورد نیاز برای آزادی مددجویان، افزود: از حدود ۱۸۲ میلیارد تومانی که برای آزادی زندانیان مورد نیاز بود، حدود ۱۳۵ میلیارد تومان از طریق رضایت شاکیان تأمین شد.

وی در خصوص فعالیت کمیسیون عفو اداره کل زندان‌های استان، تصریح کرد: در سال جاری با کمک کمیسیون عفو و به همت رئیس کل دادگستری و دادستان استان اصفهان حدود یک هزار و ۹۶ نفر از مددجویان زندان از عفو استفاده کرده‌اند و حدود ۷۰۹ نفر نیز مدت حبس آن‌ها کاهش یافته است، مددجویانی که با قرآن انس می‌گیرند و حافظ حتی یک جزء از قرآن می‌شوند، شرایطشان در کمیسیون عفو برای آزادی و یا کاهش مدت حبس بررسی می‌شود.

ضیایی‌فرد خاطرنشان کرد: شش مددکار توانسته‌اند برای ۵۱ زندانی محکوم به قصاص رضایت بگیرند که از آن‌ها در این مراسم تقدیر شد، همچنین مددجویانی که امروز آزاد شدند، سوگند یاد کردند که با قانون‌گرایی و تعهد به رعایت ارزش‌های دینی و ملی به آغوش جامعه و خانواده خود بازگردند.

کمک‌های مومنانه برای آزادی زندانیان باید استمرار داشته باشد

همچنین محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این مراسم با تسلیت دهه فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: بسیج یک تفکر برای باز کردن گره‌های موجود در کشور است و مخلصانه به میدان می‌آیند تا در هر زمینه‌ای بدون چشم‌داشت کمک کنند.

وی ادامه داد: با آزاد شدن ۱۰۰ زندانی صدها نفر دیگر از جمله خانواده‌های آن‌ها نیز رها می‌شوند، مددجویانی که امروز آزاد می‌شوند باید به شکرانه آزادی خود پیام‌آور پیشگیری از بروز جرم در جامعه باشند و به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کنند.

علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان در این مراسم با تسلیت شهادت سردار دل‌ها، اظهار کرد: مددجویان باید از این اتفاق درس بگیرند و از فرصت‌های موجود با تمسک به قرآن برای رهایی از زندان کمک بگیرند.

وی افزود: کمک‌های مومنانه برای رهایی زندانیان باید به طور مستمر ادامه یابد، چرا که خانواده زندانیان با توجه به مشکلات اقتصادی در تنگنا قرار دارند و کمک‌های مومنانه در این مسیر بسیار راهگشا است.

وی گفت: زندانیان باید در مدتی که در حبس هستند، برای آینده زندگی خود برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشند.

کد خبر 466819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.