خاطره‌بازی روزنامه ایران با انتخاب احمدی‌نژاد

روزنامه ایران در شماره امروز (چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه) خود و در صفحه «قرن»به بیان مهم‌ترین وقایع نیم‌سال نخست سال ۱۳۸۲ پرداخته است.

به گزارش ایمنا، در بخشی از صفحه «قرن» امروز آمده است:

"احمدی نژاد شهردار تهران شد. مسیری که سه سال بعد با انتخاب او به‌عنوان رئیس‌جمهوری به پاستور رسید. مهدی چمران رئیس وقت شورای شهر درباره انتخاب محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان شهردار تهران در مصاحبه‌ای با جماران گفته است: «بیش از ۱۰۰ نام مطرح بود که اعضای شورا برای انتخاب شهردار کار خود را آغاز کردند. حتی در آن مقطع به تعطیلات عید نرفتیم تا اسامی به حدود ۳۱ نفر رسید. از این افراد رزومه دریافت کردیم و با حدود ۱۶ نفر مصاحبه حضوری داشتیم. ما به دیدگاه‌های سیاسی کاری نداشتیم به شکلی که گزینه‌های مختلفی از جمله مهندس ترکان برای تصدی شهرداری دعوت شدند. براساس برنامه‌ریزی‌ها به فرد مورد نظر خود به اتفاق آرا رسیدیم و شهردار را انتخاب کردیم اما بررسی درست بودن انتخاب شهردار آن مقطع باید در همان مقطع مورد بررسی قرار گیرد....»

نام محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان شهردار تهران برای اولین بار ۹ اردیبهشت سال ۱۳۸۲ شنیده شد. روزنامه ایران در خبری با عنوان «شهردار تهران انتخاب شد» و با عکس محمود احمدی‌نژاد نوشت: «محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد.» یک مقام آگاه در شورای شهر تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «خبر انتصاب احمدی‌نژاد دو هفته آینده رسماً اعلام خواهد شد.» البته ۴ روز بعد از اعلام این خبرها در نهایت روز ۱۳ اردیبهشت خبر انتخاب محمود احمدی‌نژاد از سوی «فهرست آبادگران» پیروزان شورای شهر به‌عنوان شهردار اعلام شد.

کد خبر 466811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.