اختصاص ۸۰ میلیارد برای خرید تبلت برای دانش آموزان نیازمند مشهدی

شهردارمشهد گفت: آماده استفاده از مدارس به ویژه مدارس حاشیه شهر خارج از ساعت درسی به عنوان فرهنگسرا برای ارائه آموزش های شهروندی هستیم.

به گزارش ایمنا، محمد رضا کلائی در مراسم امضا تفاهم نامه ۸۰ میلیارد ریالی تأمین تبلت و مشارکت در هوشمند سازی مدارس محلات کم برخوردار شهر میان شهرداری و آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: خوشبختانه همکاری خوبی میان شهرداری مشهد و آموزش و پرورش استان وجود دارد و تفاهم نامه‌های امضا شده عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌ها در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی به ویژه فرهنگ شهروندی کمرنگ شد که سعی کردیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و فعالیت‌ها را به حوزه الکترونیک ببریم.

شهردار مشهد با بیان اینکه حاشیه این کلانشهر با ۶۶ محله دارای حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر جمعیت است، افزود: این جمعیت دارای پتانسیل‌های خوبی است که آن طور که باید به ویژه در حوزه نرم افزاری خدمات نگرفته است.

وی ادامه داد: معتقدیم مدارس می‌توانند به خصوص در مناطق کم برخوردار برای ارائه آموزش‌های حوزه اجتماعی و فرهنگ شهروندی مورد استفاده قرار گیرند.

کلائی ادامه داد: آمادگی داریم در صورت موافقت وزیر آموزش و پرورش از ظرفیت مدارس در ساعتی که فعالیت ندارند برای ارائه آموزش‌های اجتماعی و فرهنگ شهروندی استفاده کنیم.

وی با اشاره به امضا تفاهم نامه دو جانبه با آموزش و پرورش استان جهت مشارکت در هوشمند سازی مدارس مناطق محروم مشهد گفت: بر اساس این تفاهم نامه و با حمایت‌های شورای شهر، شهرداری مشهد در هوشمند سازی مدارس مناطق کم برخوردار و توزیع بسته آموزش‌های شهروند هوشمند به دانش آموزان محلات کم برخوردار با پرداخت مبلغی تا سقف ۸۰ میلیارد ریال مشارکت خواهد کرد.

کد خبر 466805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.