آماده‌باش ستاد مدیریت بحران شهرداری رضوانشهر

شهردار رضوانشهر از انجام تمهیدات لازم و آماده‌سازی ستاد عملیات بحران این نهاد در شرایط نامناسب جوی براساس هشدارهای هواشناسی خبر داد.

مازیار صفایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۳۴ نیروی ستاد مدیریت بحران شهرداری رضوانشهر براساس اطلاعیه‌ها و هشدارهای هواشناسی در حالت آماده‌باش هستند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر دارای یک دستگاه لودر و یک دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه بابکت، چهار دستگاه کمپرسی و دو دستگاه وانت بار است. اضافه کرد: تمامی ماشین آلات برای مقابله با بحران‌های احتمالی بروزرسانی و آماده سازی شده است.

شهردار رضوانشهر اضافه کرد: مدیریت شهری یک تانکر ۱۰ هزار لیتری سوخت گازوئیل مورد نیاز ماشین آلات را برای مواقع بحرانی تهیه و ذخیره کرده است.

صفایی خاطرنشان کرد: در سال جاری شهرداری رضوانشهر به عنوان تنها شهرداری استان گیلان یک دستگاه کمپرسی به صورت سهمیه از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دریافت کرد. که ۴۶۰ میلیون تومان هزینه آن را شهرداری رضوانشهر و ۸۰۰ میلیون تومان آن نیز توسط سازمان شهرداری‌ها پرداخت شد.

وی فرسودگی ماشین آلات را یکی از بزرگترین معضلات و مشکلات تمامی دستگاه اجرایی و نهادهای دولتی خدمات رسان در استان گیلان دانست و گفت: شهرداری رضوانشهر نیز در حال حاضر با چنین مشکلی مواجه است و ماشین آلات این نهاد به دلیل فرسودگی باید تعویض و نوسازی شود.

شهردار رضوانشهر یادآور شد: مدیریت شهری در سال جاری حدود ۱۰ تن نمک تهیه و در انبار دپو کرده و در صورت بارش برف، برای جلوگیری از یخ زدگی معابر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

صفایی با بیان اینکه برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر در سال جاری تمامی انهار و کانال‌های سطح شهر توسط واحد خدمات شهری شهرداری لایروبی شده است. خاطرنشان کرد: شهرداری هرس درختان پرخطر فضای سبز شهری را با همکاری اداره برق در آبان ماه سال جاری انجام داده است.

به گزارش ایمنا، رضوانشهر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 466787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.