تجهیز کارخانه کمپوست بهشهر نیازمند کمک‌های دولتی است

شهردار بهشهر گفت: تجهیز کارخانه کمپوست این شهر نیازمند تجهیزات و امکانات فنی و مکانیکی است و باید اعتبارات مناسب به آن اختصاص داده شود.

پوریا میرزا زنجانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ظرفیت کارخانه کمپوست در پذیرش پسماند خانگی بسیار اندک است و در این بخش نیازمند کمک‌های دولتی هستیم.

وی افزود: سالن تخمیر، مرکز دفن، مکان ریجکت و آزمایشگاه این کارخانه باید به سرعت تعمیر و تجهیز شود.

شهردار بهشهر با بیان اینکه شهرداری‌های شرق استان مازندران توان و ظرفیت مالی برای ارتقای فنی و فیزیکی کارخانه را با توجه به افزایش جمعیت و تولید مازاد پسماند ندارند، خاطرنشان کرد: دولت در این بخش حمایت خود را از شهرداری‌ها دریغ نکند.

میرزا زنجانی افزود: عملیات اجرایی کارخانه کمپوست زباله شرق مازندران در سال ۸۷ با هدف تولید کمپوست از ۲۵۰ تن زباله شروع شد، اما به دلیل کمبود منابع اعتباری اختصاصی از سوی دولت و شهرداری‌های شهرهای پنج گانه این منطقه به درازا کشید تا اینکه این کارخانه در سال ۹۴ افتتاح شد و در حال فعالیت است.

وی با اشاره به برخی کمبودهای این کارخانه یادآور شد: انتقال کود تولید شده در دو خط به سالن کود فاین کمپوست بهشهر جهت سرند و تولید کود نهایی از اقدامات مهمی است که شده است، اما در زمینه تهیه امکانات و تجهیزات این بخش نیازمند تامین اعتبارات هستیم.

کد خبر 466760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.