احداث ۶۰ سالن سینمایی در کشور

معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور از ساخت ۶۰ سالن سینمایی در کشور در دوران کرونا توسط حوزه هنری خبرداد.

به گزارش ایمنا، عبدالحمید قره‌داغی معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: فرهنگ و هنر زیربنای توسعه است و سرمایه‌گذاری در این زمینه موجب ارتقای تمامی شاخص‌ها در بخش‌های مختلف خواهد شد.

او حوزه هنری را مرکز گسترش هنر انقلابی عنوان کرد و افزود: بر همین مبنا بنا داریم تا نسبت به رفع مشکلات زیر ساختی استان‌ها در بخش فرهنگ و هنر در حد توان با همکاری مسئولین استان‌ها اقدام کنیم.

قره‌داغی ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که بسیار مورد توجه حوزه هنری است توسعه فضاهای سینمایی است که در این زمینه در این ایام کرونا تا کنون موفق به ساخت ۶۰ سالن سینمایی در نقاط مختلف کشور شده‌ایم.

معاون اداری و مالی حوزه هنری افزود: هم اکنون نیز در یزد که سالن سینمایی نداشت ۲ پروژه سینمایی در بجنورد یک پردیس ۶ سالنه، در سقز یک پردیس ۳ سالنه، توسعه سینما آزادی بیجار به یک پردیس ۳ سالنه، افزایش سالن‌های پردیس سینمایی سنندج از سه سالن به ۷ سالن که نخستین سالن روباز سینمایی غرب کشور نیز یکی از سالن‌های مورد نظر است که با پیشرفت بسیار خوبی در حال انجام است.

او تصریح کرد: امیدواریم بخشی از این پروژه‌ها از جمله پروژه‌های استان کردستان قبل از پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

قره داغی حوزه هنری کردستان را یکی از مراکز بسیار چابک و فعال در کشور عنوان کردو گفت: این مرکز با مدیریت بسیار ارزشمندش توانسته است جایگاه شایسته‌ای را در بین هنرمندان ایجاد کند و در بخش تولید و برگزاری برنامه‌های هنری و فرهنگی نیز خوب عمل کرده است.

او تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده حوزه هنری استان در بخش ساختمان اداری است که امیدواریم با حمایت‌های مسئولین و سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی استان این مشکل نیز مرتفع شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 466751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.