رونمایی از طرح «شهید فخری‌زاده» در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)

همزمان با چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای دکتر محسن فخری‌زاده از طرح پژوهشی «شهید فخری‌زاده» در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) رونمایی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) با اشاره به اعطای تسهیلات پژوهشی در قالب طرح «شهید دکتر محسن فخری‌زاده» در این دانشگاه، گفت: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور «شهید دکتر محسن فخری‌زاده»، در این طرح که مزین به نام و یاد و خاطره این شهید والامقام است، از طرح‌های پژوهشی و اختراعات دانشجویان و استادان در زمینه پژوهش‌های کاربردی که منتج به یک فناوری نرم و هویت‌ساز و یا فناوری‌های سخت شود، تا سقف ۵۰ میلیون تومان، توسط این دانشگاه حمایت می‌شود.

مرتضی رجوعی افزود: این طرح بعد از شهادت این دانشمند هسته‌ای به تصویب هیئت رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) رسید و همزمان با چهلمین روز شهادت ایشان به صورت رسمی این طرح رونمایی شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد (پروپوزال) طرح‌های ارائه شده توسط به مخترعان و پژوهشگران، باید به تأیید شورای پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) برسد، تأکید کرد: پژوهشگران برای ارسال طرح پژوهشی خود باید به نشانی http://fakhr.imamreza.ac.ir/ مراجعه نمایند که پس از بررسی پیشنهادهای ارائه شده، نسبت به انتخاب موارد برتر و دارای شرایط و حمایت از آن‌ها اقدام خواهد کرد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) هدف از آغاز اجرای طرح پژوهشی شهید فخری‌زاده را، توجه به اجرایی کردن دستورات و منویات مقام معظم رهبری در پیام صادره ایشان به‌مناسبت حادثه تروریستی اخیر که منجر به شهادت دکتر محسن فخری‌زاده شد، عنوان کرد.

رجوعی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این پیام به طور واضح و شفاف بر ادامه با صلابت فعالیت‌های علمی و فنی شهید دکتر محسن فخری‌زاده، در عرصه‌های علمی و فناوری، تأکید کردند.

وی در پایان فرصت بهره‌مندی متقاضیان و افراد دارای شرایط از تسهیلات پژوهشی طرح شهید فخری‌زاده را تا پایان ۱۳۹۹ عنوان کرد.

کد خبر 466702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.