مذاکره سئول-تهران در باب دارایی‌های بلوکه شده ایران ادامه دارد

یک منبع آگاه با اشاره به چراغ سبز آمریکا، به خبرگزاری رسمی کره جنوبی گفته که سئول و تهران در حال مذاکره در باب خرید واکسن کرونا از محل دارایی‌های بلوکه شده ایران هستند.

به گزارش ایمنا، یونهاپ نوشت: یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی امروز سه‌شنبه از تداوم گفتگوهای سئول-واشنگتن در باب استفاده از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران برای خرید واکسن کرونا از طریق سامانه جهانی «کوواکس» خبر داد.

به گفته این مقام کره‌ای، آمریکا برای فروش واکسن کرونا به ایران از طریق کوواکس چراغ سبز نشان داده است اما تهران همچنان نگران است که پول‌های ایران که به واحد پول کره جنوبی بلوکه شده‌اند؛ در فرایند تبدیل به دلار برای خرید واکسن، دوباره توقیف شوند.

به ادعای این مقام کره‌ای، سئول برای تضمین امنیت استفاده از دارایی‌های توقیف‌شده ایران، با وزارت خزانه‌داری آمریکا مشورت کرده حال آنکه تهران به دلیل نگرانی‌هایی که دارد؛ هنوز تصمیمی دراین‌باره اتخاذ نکرده است.

مقدار دارایی‌های حاصل از فروش نفت ایران که از بابت تحریم‌های آمریکا، از سال ۲۰۱۹ در ۲ بانک کره جنوبی بلوکه شده‌اند؛ به هفت میلیارد دلار می‌رسد.

طبق اعلام قبلی قرار است یکشنبه آینده، معاون وزارت خارجه کره جنوبی برای صحبت درباره این مسئله به تهران بیاید.

این در حالی است که از دو روز پیش، آزادسازی نفتکش کره‌ای که به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی، در تنگه هرمز توقیف شد نیز به مباحث مورد پیگیری از سوی دو کشور افزوده شده است.

منبع: مشرق نیوز

کد خبر 466670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.