انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای بهبود زیست محیطی حریم مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک، با عنوان "برنامه ریزی برای بهبود زیست محیطی حریم شهر" در راستای احیای محیط زیست حریم کلانشهر مشهد و کاهش اثرات مخرب توسعه نامتوازن و استفاده نادرست از منابع طبیعی در این محدوده، میان دو معاونت خدمات شهری و شهرسازی و معماری شهرداری خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر، توسعه اقدامات زیست‌محیطی و حفاظت از بسترهای طبیعی اطراف کلانشهر مشهد به یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری تبدیل شده و تلاش کردیم تا در حل برخی معضلات زیست محیطی اقدام کنیم تا از بروز اثرات مخرب بسیاری از مشکلات در حوزه محیط زیست در آینده شهرمان جلوگیری نمائیم.

وی افزود: همواره ارتباط تنگاتنگی بین حریم و محدوده شهر برقرار بوده است و همین موضوع باعث شده است تا در حریم شهر نیز ورود کنیم تا از اثرات سوء فعالیت‌های مخرب زیست محیطی حریم و تأثیر منفی آن در آینده‌ای نه چندان دور در محدوده شهری جلوگیری شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: شهرداری در سال‌های اخیر همواره در کنار اداره کل حفاظت محیط زیست قرار داشته و تلاش کرده تا در موضوعات زیست محیطی به عنوان بازویی توانمند، همراه این اداره کل باشد و حل معضلات محیط زیستی شهر مشهد را به عنوان یکی از اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

وی ادامه داد: ساماندهی رودخانه کشف‌رود و ساماندهی و درختکاری ارتفاعات جنوبی شهر مشهد به صورت گسترده، شاهد این ادعا است و برای رفع مشکلات محیط زیستی حریم شهر مشهد، باید همه دستگاه‌های متولی نظیر دستگاه قضائی، اداره‌کل حفاظت محیط زیست و شهرداری در کنار هم برای بهبود وضعیت حریم شهر تلاش کنند.

یعقوبی اظهار کرد: هدف اصلی این تفاهم‌نامه مشترک ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی در حریم شهر از طریق ایجاد کمیته‌های کارشناسی، تدوین برنامه‌های عملیاتی نظارتی، راه اندازی گشت‌های مشترک شناسایی صنایع و کاربری‌های آلاینده و انجام بازدیدهای کارشناسی و کنترل مستمر از سوی طرفین تفاهم نامه است.

کد خبر 466660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.