معافیت زائران عتبات عالیات از پرداخت عوارض خروج از کشور

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس در تشریح جدیدترین مصوبات این کمیسیون، گفت: از تاریخ ۴ شهریور تا ۲۲ مهر سال آینده، زائران زمینی عتبات عالیات از پرداخت عوارض خروج از مرزهای کشور معاف هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، رحیم زارع در نشست خبری صبح امروز _سه شنبه ۱۶ دی ماه_ در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ از بررسی حوزه مالیات در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و اظهار کرد: از این درآمدها برای حمایت از اقشار محروم، رونق تولید و کارآفرینی استفاده می‌شود.

وی افزود: دولت موظف است در سال آینده از واردات لوازم آرایشی ۱۵ درصد عوارض گمرکی و سود بازرگانی اخذ کرده و اعتبارات به دست آمده را به هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی برای خرید عضو مصنوعی، کاشت حلزون شنوایی و درمان بیماران خاص مانند اوتیسم اختصاص دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس اضافه کرد: بر اساس پیشنهاد دولت مقرر شد از پزشکان ۱۰ درصد مالیات علی‌الحساب کسر شود. این موضوع شامل درآمد، حقوق و کارانه نمی‌شود.

زارع با اشاره به یکی دیگر از مصوبات کمیسیون متبوعش ادامه داد: بر اساس پیشنهاد دولت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مکلف شدند تا اطلاعات هویتی، مالی و اقتصادی افرادی که تا پایان سال ۹۹ مالیات معوق خود را پرداخت نکرده اند را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند تا ۳۰ درصد مطالبات معوق از این افراد کسر شود. در صورت عدم اجرای آن بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ۲ درصد از ۳۰ درصد و بیمه‌ها ۵ درصد جریمه می‌شوند.

پیش بینی دو هزار میلیارد تومان برای انجام اقدامات فرهنگی در مناطق محروم

وی یادآور شد: بر اساس پیشنهاد دولت در سال آینده به هر پیامک یک تومان (۱۰ ریال) افزوده می‌شود تا از این اعتبارات، برای اجرای قانون حمایت از معلولان و ساماندهی کودکان کار استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس اضافه کرد: بر اساس پیشنهاد کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مقرر شد اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان از اپراتورهای تلفن همراه به منظور انجام اقدامات فرهنگی مانند توسعه اینترنت و… در مناطق محروم اخذ شود.

زارع تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق مصوب شد تا در سال آینده همه حرفه‌ها از جمله وکلا و پزشکان مکلف به نصب پایانه فروشگاهی شوند.

وی در تشریح مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق توضیح داد: کارفرمایان باید در هر مرحله پرداخت به پیمانکاران مالیات ارزش افزوده را کسر کنند، اگر پرداختی نداشته باشند، سازمان امور مالیاتی نمی‌تواند از پیمانکاران درخواست سهم مالیات کند.

عوارض خروج از کشور در سال آینده در کمیسیون تلفیق تعیین تکلیف شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس همچنین از تصویب مبلغ عوارض خروج از کشور در سال آینده در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون، از زائران عتبات عالیات و مرزنشینان تنها یک‌بار عوارض خروج از کشور اخذ می‌شود. اطلاعات مربوط به مرزنشینان در سامانه وزارت کشور باید درج شود.

زارع با بیان اینکه عوارض خروج از کشور ورزشکاران تیم‌های ملی با مجوز وزارت ورزش و جوانان افزایش تصاعدی ندارد و در هر مرحله همانند نخستین بار محاسبه می‌شود، افزود: از تاریخ ۴ شهریور تا ۲۲ مهر سال آینده، زائران زمینی عتبات عالیات از پرداخت عوارض خروج از مرزهای کشور، معاف هستند.

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی با همکاری شهرداری‌های کشور باید واحدهای مسکونی خالی از سکنه در شهرهایی با بیش از ۱۱۰ هزار نفر را از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ شناسایی و مالیات را با توجه به قانون جدید برای پرداخت احصا کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس همچنین اضافه کرد: همه پایگاه‌های بسیج از پرداخت هزینه انشعاب‌های آب، برق و گاز معاف هستند.

کد خبر 466623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.