نامه شورا به مجلس در خصوص بازبینی قانون شوراها

رئیس شورای شهر تهران گفت: قانون شوراها در مجلس در حال بازبینی است و نامه‌ای از مجلس دریافت کردیم که نظرات خود را به مجلس بفرستیم، قرار شد آقای امینی نظرات را جمع‌بندی کرده و طی نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی بفرستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه دویست و شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه هم اندیشی امروز (سه‌شنبه) اظهار کرد: سه موضوع در دستور جلسه هم اندیشی بود. اولین موضوع مساله حسابرسی مالی گزارشات شورا در چند سال گذشته بود. همچنین درباره آقای نظری که ایشان استعفای خود را پس گرفتند و می‌خواستند در جلسه هم اندیشی صحبت کنند و برخی از مسائل را مطرح کردند.

وی ادامه داد: در نهایت بحث بسیار مهمی داشتیم درباره قانون شوراها. همانطور که می‌دانید قانون شوراها در مجلس در حال بازبینی است و نامه‌ای از مجلس دریافت کردیم که نظرات خود را به این نهاد بفرستیم. این نامه را در اختیار اعضای شورا قرار دادم و قرار شد آقای امینی نظرات را جمع‌بندی و طی نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در ادامه جلسه صحن شورا شروع شد و پس از قرائت تذکر دستور جلسات بررسی شد. اولین لایحه، نحوه بهره‌برداری از پیاده‌روها بود که برخی فکر کردند ما قصد درآمدزایی داریم و اعضا بر این مساله حساس شدند و گفتند بحث ما درآمدزایی نیست بلکه افزایش نشاط اجتماعی است و تصمیم بر بازگشت و اصلاح آن شد تا این موضوع را القا نکند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود گفت: انتظار ما نیز اجرای این قانون است و امیدواریم مسئولین کشور فقط در زمان وجود آلودگی به این فکر نیفتند و اجرای قانون آلودگی هوا را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

وی در واکنش به رد لایحه مربوط به تعیین ضوابط آلایندگی در پایانه‌های اتوبوسرانی گفت: ما در بخشی از مسائل حمل‌ونقل داخلی که برون شهری است اختیارات لازم را نداشتیم و این لایحه به پایانه‌های برون شهری نیز ارتباط داشت و به همین دلیل قرار شد مجدداً بازبینی شود.

کد خبر 466617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.