خط محدوده حاشیه شهر به‌زودی مشخص خواهد شد

شهردار کرمان گفت: به‌منظور جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی، خط محدودۀ حاشیۀ شهر کرمان به‌زودی مشخص خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سیدمهران عالم‌زاده با تأکید بر اینکه حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیرقانونی در آینده تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی برای شهر کرمان در بر خواهد داشت، اظهار کرد: خط محدوده حاشیه شهر باید هرچه زودتر مشخص شود.

وی مبارزه با حاشیه‌نشینی را مستلزم همکاری ارگان‌های مربوط دانست و گفت: در روند اجرای کار باید محدوده به دقت بررسی و نقاط ضعف و قوت مشخص شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه در اولویت اول، خط محدوده شهر در زمین‌های دولتی باید طبق نقشه شهرسازی شهر کرمان مشخص شود، گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی باید زمین‌های تحت مالکیت دولت را تأیید کند.

وی با بیان اینکه محدوده منطقه چهار و منطقه سه، نسبت به سایر مناطق بیشتر درگیر حاشیه‌نشینی هستند، گفت: بر خلاف تصور عام، کمربند سبز شهر کرمان ملاک خط محدوده نیست.

عالم‌زاده با تأکید بر اینکه مشخص کردن محدوده شهر کاملاً قانونی است و نه سلیقه‌ای، بیان کرد: پس از مشخص شدن خط محدوده، با دیوار پیش‌ساخته و نصب تابلوهای هشداردهنده، به مردم اطلاع داده خواهد شد.

شهردار کرمان افزود: برای جلوگیری از پیشروی حاشیه، باید کار را از جایی شروع و تثبیت کنیم؛ بنابراین، از شهرداری‌های مناطق سه و چهار می‌خواهم با همکاری گروه‌های جهادی، هرچه زودتر کار را شروع کنند و درجهت فراهم آوردن امکانات لازم، از سپاه و ارتش کمک بگیرند.

کد خبر 466615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.