فناوری جدید برای مبارزه با خشکسالی

یک شرکت فناور موفق به ساخت سامانه پایش منابع آب و خاک برای مقابله با خشکسالی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید احمد حیدریان، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پیام توسعه سرزمین گفت: این سامانه مجموعه‌ای سخت افزاری به همراه برنامه‌های نرم افزاری و اپلیکیشن است که می‌تواند شبکه آبیاری یا مزارع و باغ‌ها را به صورت هوشمند تحت نظر قرار دهد. به کمک این سامانه، مقدار کافی آب، مواد مغذی یا رطوبتی که باید ایجاد شود، محاسبه و به محصول تزریق می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی کشور، این محصول می‌تواند پاسخی فناورانه به نیاز کشور برای مدیریت بهینه منابع آب و خاک باشد. نهادهایی مانند وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو می‌توانند با استفاده و معرفی این محصول، آن را جایگزین نمونه‌های خارجی کنند.

حیدریان با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در این شرکت دانش‌بنیان گفت: محصول مشابه خارجی با قیمت‌های بسیار بیشتر ارائه می‌شود. در محصولات خارجی، داده‌ها در اختیار استفاده کننده قرار نمی‌گیرد و فقط حاصل و نتیجه پایش اطلاعات به کاربر عرضه می‌شود، اما در محصول ایرانی همه داده‌ها در اختیار کاربر و کشاورز قرار می‌گیرد.

این فعال دانش‌بنیان افزود: این دستگاه به صورت هوشمند کار می‌کند و می‌توان زمان آبیاری یا زمان خاموش و روشن‌شدن دستگاه را به صورت پیش فرض تعیین کرد.

کد خبر 466612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.