استمرار سکون جوی و انباشت آلاینده‌ها

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استمرار سکون هوا در استان اصفهان، گفت: سرعت وزش باد در شهر اصفهان به دو متر بر ثانیه می‌رسد که توان جابه‌جایی آلودگی هوا و پاک کردن جو را ندارد.

حجت‌الله علی عسگریان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به استمرار سکون هوا در استان اصفهان، اظهار کرد: این پدیده به تداوم انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان در روزهای پیش رو منجر خواهد شد و روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در ساعات اولیه روز شرایط کیفی هوا برای عموم و در برخی ساعات برای گروه‌های حساس ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

وی سرعت وزش باد در شهر اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته را دو متر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: مهمترین عامل برای پاک کردن جو وزش باد است، نبود جریانات جوی در مناطق مرکزی سبب تشدید آلودگی هوا شده است و سرعت کنونی باد توان جابه‌ جایی آلودگی‌ها را ندارد.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

علی عسگریان اضافه کرد: چوپانان با دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و میمه با دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 466608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.