راهکارهای بهبود کیفیت زندگی مشترک چیست؟

مشاور خانواده و زوج درمانگر با اشاره به راهکارهایی برای ایجاد آرامش در خانه گفت: بهبود کیفیت زندگی مشترک نیاز به ارتقای سطح آگاهی زوج‌ها دارد.

به گزارش ایمنا، لیلا خلجی، مشاور خانواده و زوج درمانگر درباره برخی نکات همسرداری، اظهار کرد: آقایانی که در محل کار افرادی آرام و در محیط خانه زود عصبانی می‌شوند اغلب کسانی هستند که از سوی همسر خود درک نشده و کمتر از نیازشان محبت دیده‌اند.

وی افزود: این گروه از مردان برای جلب رضایت همسر خود بیشتر از توانشان محبت کرده‌اند و هنگامی که از شریک زندگی خود به اندازه کافی محبت و توجه را دریافت نمی‌کنند تمام بغض و کمبودها را به شکل قهر بروز می‌دهند این موضوع برای زنان نیز صدق می‌کند.

این خانواده درمانگر تصریح کرد: اینکه خانم‌ها نیز در محیط خانه تلاش می‌کنند، شکی نیست ولی باید توجه داشت که بهترین زمان حرف زدن با آقایان هنگامی است که او به اندازه کافی فرصت داشته درباره مشکلاتش فکر کند و احساسات منفی را رها کند. به همین دلیل برای سرعت بخشیدن به رفع این دغدغه آقایان پیشنهاد می‌شود که خانم تا یک ساعت پس از ورود آقایان، بدخلقی آنها را با محبت پاسخ دهند تا آنها بتوانند تنش‌های خود را کنترل کنند.

وی ادامه داد: وقتی مرد ناراحت و یا عصبانی است بهترین اقدام خانم فراهم کردن فضای سکوت و آرامش در محیط خانه است در واقع این اقدام اجازه فکر کردن به او را می‌دهد بدترین کار این است که خانم‌ها نتوانند جلوی کنجکاوی خود را بگیرند و برای پی بردن به علت ناراحتی همسرشان مرتب آنها را دچار بمباران سوالات متعدد کنند.

این مشاور خانواده گفت: سوال‌های کلافه کننده نشانه توجه شما به ناراحتی آقایان نیست بلکه این رفتار بیشتر آنها را عصبانی می‌کند به همین دلیل باید اجازه دهید همسرتان به آرامش نسبی برسد تا خودش درخواست صحبت کردن را دهد.

وی با بیان اینکه گفتار و رفتار زن نباید متهم کننده باشد افزود: در ابتدا احساسات مرد را تأئید و گفت‌وگو را به تعویق بیندازید پس از مدتی به همسرتان بگویید که وقتی خشمگین می‌شود چقدر شما اذیت می‌شوید که او ناراحت است و بگذارید بداند ناراحتی او شما را آزار می‌دهد.

خلجی خاطرنشان کرد: مردها نیازمند توجه هستند و با توجه قدرت و انرژی می‌گیرند واقعیت این است که توجه باعث می‌شود که آقایان حس بودن و وجود داشتن را بیشتر احساس کنند در هنگامی ناراحتی آقایان به حالت چهره و حرکات او توجه کنید این موضوع حس همدردی به همسرتان خواهد داد و آنها را آرام می‌کند.

این مشاور خانواده به فارس گفت: بهبود کیفیت زندگی مشترک نیاز به ارتقای آگاهی زوج‌ها دارد و اینکه مرد یا زن بداند چگونه باید رفتار کند در آرامش یکدیگر مؤثر است.

کد خبر 466587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.