آلودگی هوا مرگ و میر مبتلایان به سرطان را افزایش می‌دهد

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی گفت: بر اساس تحقیقات جدید، مشخص شده آلودگی هوا، مرگ و میر ناشی از انواع سرطان به ویژه سرطان سینه و پانکراس را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایمنا، افشین رخشا، دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی، اظهار کرد: این همایش به مدت چهار روز در تاریخ دوم، سوم، نهم و دهم بهمن ۹۹ با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش به صورت وبینار برگزار خواهد شد، گفت: علاوه بر پانل‌ها ۱۵ سخنرانی توسط اساتید بین‌المللی و متخصصان برتر رشته کلینیکال انکولوژی در این همایش خواهیم داشت و موضوعات و محورهای اصلی همایش در مورد سرطان سینه، پروستات، دستگاه گوارش، سرطان اعصاب مرکزی، سرطان غدد لنفاوی و دستگاه تناسلی زنان و ریه و همچنین اخلاق حرفه‌ای و پزشکی است. البته یک هفته قبل از شروع کنگره اصلی، کنگره اقماری آنکولوژیست‌های جوان را برگزار خواهیم کرد.

رخشا با بیان اینکه شعار همایش امسال توسط انجمن کلینیکال انکولوژی «درمان سرطان ورای محدودیت‌ها» در نظر گرفته شده است، یادآور شد: امسال نخستین بار است که این همایش به صورت وبینار برگزار می‌شود و با تلاش‌های زیاد صورت گرفته توسط تیم اجرایی جوان امید به برگزاری مجازی موفق و مؤثر این همایش داریم.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی در ادامه درباره تأثیر کرونا در تأخیر شناسایی و درمان به موقع سرطان گفت: همزمان با شیوع کرونا بسیاری از بیماران از ترس ابتلاء به کرونا از مراجعه به موقع به پزشک خودداری یا اگر بیماری آنها قبل از کرونا شناسایی شده بود از درمان به موقع خودداری یا درمانشان را قطع کردند و هر دو موضوع سبب پیشرفت بیماری سرطان در افراد شد.

رخشا گفت: البته این موضوع برای بیماری‌های مختلف دیگر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و…، نیز صدق می‌کند.

وی همچنین به موضوع ارتباط آلودگی هوا و ابتلاء به سرطان اشاره کرد و بیان داشت: آلودگی هوا سبب تشدید بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات قلبی و عروقی می‌شود و بر اساس بررسی و تحقیقات به عمل آمده در جهان آلودگی هوا با ابتلاء به سرطان ریه و مثانه ارتباط مستقیم دارد.

رخشا به مهر گفت: همچنین بر اساس تحقیقات جدید مشخص شده آلودگی هوا مرگ و میر ناشی از انواع سرطان به ویژه سرطان سینه و پانکراس را افزایش می‌دهد.

کد خبر 466565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.