احتمال طرح سوال از شهردار تهران به دلیل طولانی شدن حکم‌های سرپرستی

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران نسبت به طولانی شدن حکم سرپرستی برخی مدیران شهری تذکر داد و گفت: اگر این رویه غیرقانونی اصلاح نشود از جلسه بعد موضوع طرح سوال از شهردار را پیگیری می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کمتر از هفت ماه تا پایان عمر شورای پنجم شهر تهران باقی مانده است گفت: شورایی که در طول این مدت تمام توان خود را به کار بست تا شهرداری را به مسیر قوانین و مقررات برگرداند، اما در پیچ و خم تذکرات و پاسخ‌های تکراری شهردار تهران گرفتار ماند. 

وی افزود: در بهمن‌‎ماه ۹۸ نسبت به غیرقانونی بودن حکم سرپرستیِ بیش از چهارماه، تذکر دادم. تیرماه سال ۹۹ مجددا شهرداری را از این رویه غیرقانونی برحذر داشتم. حسن رسولی، عضو دیگر شورا نیز طی تذکری جداگانه بر ضرورت انتصاب معاون منابع انسانی شهرداری تهران تاکید کرده است. 

عضو شورای شهر تهران در خصوص پاسخ شهرداری به تذکر "لزوم رسیدگی به انتصاب غیرقانونی سرپرستان توسط شهردار تهران در صحن شورا" گفت: پاسخ شهرداری به اینجانب چیزی جز بیان کلیاتی مبنی بر ضرورت اجرای قوانین و مقررات در این حوزه نبوده است و هیچ‌گاه گام‌های عملی و ملموس در اجرای مقررات برداشته نشد. در انتهای این تذکر فقط بخش کوچکی از انتصابات مدیران انتصابی به عنوان سرپرست‌ که بیش از زمان مجاز در این سمت باقی مانده‌اند و در سامانه شفافیت قابل رویت هستند را به پیوست آورده‌ام. 

نظری اضافه کرد: قطعا موارد انتصاب‌ به عنوان سرپرست در جایگاه‌های مختلف، بسیار بیشتر از این تعداد است. لازم ذکر است که پیش‌تر نیز پیرو "امتناع شهرداری تهران از ارائه دسترسیِ سامانه جامع منابع انسانی به اعضای شورای شهر " تذکراتی را خطاب به شهردار تهران گفته‌ام که اگر تاکنون انجام شده بود، می‌توانستم بررسی دقیق‌تری نسبت به موضوعاتی اینچنینی، به عنوان نماینده مردم داشته باشم.

وی تاکید کرد: این موضوع هم جای تعجب دارد که اساسا چرا دسترسی‌هایی از این دست، باید صرفا در اختیار شهرداری باشد و نهاد ناظر که باید بر آن نظارت کند طلب دسترسی کند و همچنان دسترسی به منابعی که برای نظارت ضروری است به اعضا ارائه نشود! من دلیلی جز نظارت‌ناپذیری و فرار از پاسخگویی نمی‌یابم.

به گفته نظری مطابق بند ۱ ماده ۱۱ دستورالعمل جامع انتصاب مدیران شهرداری تهران و تبصره ۳ ماده ۹ ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران، حداکثر مدت سرپرستی در یک سمت فارغ از تعداد سرپرستان چهارماه است و مقتضی است شهردار تهران، مطابق نص صریح مقررات مذکور عمل کند.

وی تصریح کرد: چنانچه شهردار طی روزهای آینده، اقدامات مناسب در راستای اجرای مقررات فوق را انجام ندهد، به همراه همکارانم در جلسه بعدی صحن طرح سوال از شهردار را به جریان خواهیم انداخت.

کد خبر 466551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.