پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت دو پایانه مسافربری در مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات احداث پایانه‌های شهید جوان و خواجه ربیع خبرداد و گفت: این دو پایانه بهمن ماه سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

سعید حسینقلی زاده مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای احداث پایانه‌های شهید جوان و خواجه ربیع، دو زمین یکی واقع در پارکینگ مقابل باغ دوم آرامگاه خواجه ربیع و دیگری واقع در میدان شهید جوان با هماهنگی آستان قدس رضوی به مساحت پنج هزار مترمربع تحویل گرفته شده و با صرف هزینه پنج میلیارد تومان در حال احداث است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ خط با ۱۴۵ دستگاه اتوبوس در حاشیه بلوار منتظری و ۱۳ خط با ۱۳۰ دستگاه اتوبوس حاشیه آرامگاه خواجه ربیع در مجاورت منازل مسکونی توقف دارند که این امر در کنار ایجاد ترافیک سنگین، آلودگی صوتی ایجاد می‌کرد، افزود: با احداث این دو پایانه و رفع این مشکل شاهد افزایش سطح رضایتمندی شهروندان خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: در راستای حمل و نقل پاک با یکی از شرکت‌ها برای تولید یک اتوبوس برقی قرارداد پژوهشی به ارزش دو میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان را امضا کرده است.

وی با بیان اینکه نخستین اتوبوس برقی طرح پژوهشی شهرداری مشهد اردیبهشت سال آینده آغاز به کار خواهد کرد، ادامه داد: بر مبنای مصوبه شورای شهر و شهرداری مشهد قرار بوده است دولت از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۶۴۹ میلیارد تومان در قالب خرید اتوبوس جدید، یارانه سفر و سایر هزینه‌ها به سازمان اتوبوسرانی مشهد پرداخت کند، اما طی این ۹ سال تنها ۱۱۱ میلیارد تومان آن محقق شده است.

حسینقلی زاده مقدم اظهار کرد: پرداختی دولت به اتوبوسرانی مشهد در سال‌های اخیر کاهش زیادی داشته و مبلغی که به عنوان یارانه بلیت اتوبوس به این سازمان پرداخت شده، حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده است و این در حالی است که یک سوم هزینه هر سفر باید توسط دولت، یک سوم توسط مسافر و یک سوم نیز توسط شهرداری پرداخت شود که به دلیل پرداخت نشدن سهم دولت و همچنین دریافت هزینه کمتر از مسافر در مقایسه با سهم پیش بینی شده، بار تأمین هزینه‌های اتوبوسرانی بر دوش شهرداری افتاده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه یک سفر با اتوبوس بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار تومان است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا هزینه‌های سازمان اتوبوسرانی افزایش و در مقابل به خاطر استفاده کمتر شهروندان و زائران درآمدهای این سازمان نیز کاهش یافته است.

کد خبر 466538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.