افراطیون از گرایش جامعه به تفکر آیت‌الله هاشمی نگرانند

رئیس شورای شهر تهران گفت: شاید علت تداوم تخریب و هتاکی نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی، با وجود گذشت چهار سال از زمان رحلت ایشان نگرانی افراطیون از گرایش جامعه به نگرش و تفکر ایشان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران با یادآوری فرارسیدن نخستین سالگرد فاجعه ازدحام جمعیت کرمان که موجب کشته شدن بیش از ۶۰ نفر از هموطنان در تشییع پیکر سردار سلیمانی در این شهر شد، به خانواده‌های آنها تسلیت گفت .

وی به سالروز حادثه سقوط هوایپمای اکراینی که جان ۱۷۶ مسافر این پرواز را گرفت، اشاره کرد و افزود: یاد مسافران این پرواز را گرامی می‌داریم و برای بازماندگان قربانیان این سانحه صبر آرزو داریم و آمادگی مدیریت شهری برای این گرامیداشت را، به خصوص در مورد قربانیان سانحه هواپیمای اکراینی که محل وقوع آن نیز در حومه تهران است اعلام می‌کنیم.

به گفته هاشمی انتظار افکار عمومی از رسانه ملی و سایر دستگاههای مسئول در این حوادث آن است که با انعکاس گرامیداشت و پیگیری ابعاد مختلف این دو حادثه از تلقی احساس بی‌تفاوتی در مسئولان نسبت به قربانیان این حوادث و بازماندگانشان جلوگیری کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در آستانه چهارمین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی هستیم، شخصیتی که در این شرایط سخت جامعه و مردم، فقدان ایشان بیشتر احساس می‌شود، گفت: اگر مسئولان مختلف کشور در قوای سه گانه و سایر دستگاهها، ایده اصلی آیت الله هاشمی رفسنجانی که تقدم مصالح مردم و انقلاب بر مواضع، منافع و سلیقه شخصی، گروهی و سازمانی بود مدنظر قرار دهند، بدون تردید بخش قابل توجهی از مشکلات امروز جامعه و گره‌های ایجاد شده در زندگی مردم گشوده می‌شود.

وی افزود: وجود ایثار و فداکاری در رفتار و تصمیم‌گیری مسئولان موجب می‌شود که با پایان دادن به لجبازی، خودتحریمی، سنگ اندازی و تخریب یکدیگر، زمینه برای حل مشکلات جامعه فراهم شود و در این شرایط با حمایت مردم و وحدت جامعه یک مقاومت عقلانی در برابر یکجانبه‌گرایی و بدعهدی‌های بیگانگان ایجاد می‌شود.

هاشمی گفت: شاید علت تداوم تخریب و هتاکی نسبت به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی، با وجود گذشت چهارسال از زمان رحلت ایشان نیز همین نگرانی افراطیون از گرایش جامعه به نگرش و تفکر ایشان است که با تاکید بر میانه‌گرایی، افراط و تفریط را به زیان جامعه و برخلاف مصالح انقلاب و اسلام می‌داند.

کد خبر 466526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.