برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی در اصفهان چه اقداماتی شده است؟

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان بر ضرورت ایجاد و ارتقای آمادگی شهرداری اصفهان برای مقابله با حوادث احتمالی سیلاب به منظور پیشگیری تاکید کرد و گفت: آمادگی و مقابله با وقوع احتمالی سیلاب و انجام اقدامات لازم در خصوص رفع مسائل آبگرفتگی و روان آب‌ها از جمله موارد مورد توجه مدیریت شهری بوده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم آمادگی در برابر سیلاب‌های احتمالی، اظهار کرد: حفظ سلامت شهروندان و همچنین آمادگی در مقابل حوادث غیر مترقبه از اولویت‌های شهرداری اصفهان بوده و تا کنون اقدامات مناسبی صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان آتش نشانی به منظور مقابله با حوادث احتمالی سیلاب افزود: تست و آماده کردن تجهیزات امداد و نجات در آب از جمله انواع قایق‌های جیمینی و لگنی، تجهیزات غواصی و نجات غریق، خودروهای امداد نجات غواصی به صورت دوره‌ای در حال انجام بوده و در این راستا مانورهای عملیاتی مختلفی صورت گرفته است.

معاون شهردار اصفهان و رئیس هیئت مدیره سازمان آتش نشانی اصفهان تربیت و ارتقا نیروهای غواص و ناجی غریق را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: وجود نیروهای متخصص و حرفه‌ای که با توانایی مناسب برای انجام عملیات‌های درون و برون شهری آماده باشند از اصول اولیه آمادگی در برابر خطرات است که از این بابت آتش نشانی اصفهان از نیروهای پرتوان و خبره بهره‌مند است و تاکنون عملیات‌های امداد و نجات بسیاری را در برخی از استان‌های دچار بحران با موفقیت به ثمر رسانده‌اند.

امیری با اشاره به انجام گشت‌های شناسایی منظم و دوره‌ای جهت شناسایی مناطق نا ایمن و پرخطر، گفت: حاشیه و بستر رودخانه و کانال‌های آب توسط اکیپ‌های غواصی ایستگاه‌های آتش نشانی به صورت دوره‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد و انعکاس و گزارش موارد به مسئولان مربوطه به منظور رفع خطرهای احتمالی داده می‌شود.

وی لزوم آموزش مداوم را ضروری دانست و گفت: آموزش پرسنل به خصوص نیروهای جدید جهت کار با انواع تجهیزات آبکشی و سیلاب، چک و بازدید جهت آماده به کار بودن کلیه موتور پمپ‌ها، کف‌کش‌ها و هوزهای انتقال آب به صورت کامل و مرتب اجرایی و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم ایمن‌سازی کلیه تجهیزات و ادوات مورد استفاده، ادامه داد: ایمن سازی تجهیزات مربوط به آبکشی و سیلاب مخصوصاً تجهیز تجهیزات برقی و الکتریکی به کلید محافظ جان و فیوز نشتی جریان برق به منظور حفاظت از جان همکاران و همشهریان اجرایی شده است.

وی هماهنگی و همکاری کامل و یکپارچه با ارگان‌های ذیربط در این خصوص را بسیار مهم دانست و گفت: مکاتبه و نامه‌نگاری با مدیریت آب و فاضلاب استان اصفهان جهت هماهنگی و آموزش‌های دو جانبه و استفاده از پتانسیل نیروی انسانی و تجهیزات مشترک صورت پذیرفته است.

امیری ادامه داد: جدا از تجهیزات و ملزومات مورد نیاز مستقر در تمامی مناطق ۱۵ گانه و سازمان آتش نشانی اقدامات لازم در خصوص خرید و تجهیز ستاد سیل سازمان شامل پمپ لجن‌کش، لباس بارانی، اختصاص خودرو شاسی سنگین به عنوان خودرو سیلاب و طراحی و تجهیز خودرو به انواع تجهیزات مقابله با سیلاب و آب‌گرفتگی از جمله موتور برق، انواع موتور پمپ‌ها، انواع کف‌کش و لجن کش‌ها، هوزهای انتقال آب و لباس‌های بارانی صورت گرفته است.

کد خبر 466524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.