تاکسیرانان املش از طرح تعویض تاکسی فرسوده استقبال نکردند

مسئول واحد نظارت بر تاکسیرانی شهرداری املش گفت: به دلیل حذف تسهیلات وام بانکی در طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سوی دولت، نقدی شدن و افزایش چند برابر قیمت خودرو، این طرح مورد استقبال تاکسیرانان این شهر قرار نگرفته است.

جعفر خیراندیش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با فراهم شدن طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده، مالکان تاکسی فرسوده درون شهری تاکسیرانی شهرداری املش می‌توانند نسبت به نام نویسی از طریق سامانه اینترنتی اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور اقدام کنند.

وی افزود: در ناوگان تاکسیرانی شهرداری املش ۱۰۷ دستگاه تاکسی وجود دارد که ۶۸ دستگاه درون شهری و ۳۹ دستگاه تاکسی بین شهری فعال هستند که از این تعداد حدود ۱۵ دستگاه تاکسی فرسوده است.

مسئول واحد نظارت بر تاکسیرانی شهرداری املش گفت: به دلیل حذف تسهیلات وام بانکی در طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سوی دولت، نقدی شدن و افزایش چند برابر قیمت خودرو، این طرح مورد استقبال تاکسیرانان این شهر قرار نگرفته است. زیرا رانندگان به دلیل درآمد کم قدرت و توان مالی برای نوسازی خودرو خود را ندارند.

خیراندیش تصریح کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا و افزایش تورم، تاکسیرانان را در وضعیت بسیار بد مالی و معیشتی قرار داده است؛ دولت باید برای حمایت از رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری تسهیلات بانکی کم بهره در طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده در اختیار این قشر قرار می‌داد. تا این طرح مورد استقبال رانندگان قرار می‌گرفت.

وی افزود: در سال جاری فقط یک نفر از مالکان تاکسی‌های فرسوده شهر املش برای تعویض و نوسازی در سامانه سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی ثبت نام کرده و خودرو خود را در مدت کمتر از یک ماه تحویل گرفته است.

مسئول واحد نظارت بر تاکسیرانی شهرداری املش خاطرنشان کرد: در این مرحله دو خودروی سمندLX EF7 با قیمت ۱۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت مصوب ۱۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی درون شهری در سال ۱۳۹۹ نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان املش با بیش از ۴۴ هزار نفر جمعیت با دو بخش مرکزی و رانکوه در ۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 466505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.