کاهش آلودگی هوا با نوسازی ماشین‌آلات خدمات شهری

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان گفت: نوسازی تجهیزات و ماشین آلات خدمات شهری با همت شهردار و شورای شهر گامی در راستای کاهش آلودگی هوا بوده است.

حسن نظام‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با صرف اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال ماشین آلاتی همچون دو دستگاه بیل بکهو، تعداد ۱۰ عدد شاسی هیوندا برای زباله‌کش و یک عدد کشنده برای حمل جرثقیل ۱۵ تن خریداری شده که با ورود این امکانات به ناوگان سازمان خدمات موتوری، هزینه‌های تعمیر و نگهداری ماشین آلات شهرداری تا حد چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به خرید یک عدد کشنده، ادامه داد: با این اقدام استفاده از جرثقیل ۱۵ تن در زمان وقوع حوادث وجود خواهد داشت، امکانی که تا پیش از این باید در صورت نیاز از طریق بخش خصوصی و با مشکلات بسیار زیاد فراهم می‌شد.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان با بیان اینکه نوسازی ماشین آلات در کاهش آلودگی هوا و سلامت محیط زیست شهر کمک می‌کند، افزود: روند نوسازی تجهیزات سازمان خدمات موتوری ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مکانیزم جاروب‌های شهرداری باید نوسازی شود، گفت: ۶۰ درصد رفت و روب شهر توسط ماشین‌آلات سازمان انجام می‌شود و تا پایان سال جاری تعدادی جاروب‌های خیابانی به امکانات سازمان خدمات موتوری اضافه خواهد شد.

نظام‌زاده با بیان اینکه سازمان خدمات موتوری در تمامی ایام سال به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است، گفت: این سازمان به‌جز انجام وظایف مقرر و روزانه خود در حوزه امور عمرانی و خدماتی شهر در مواقع ضرورت برای تکمیل فعالیت بخش‌های دیگر شهرداری کمک می ‌کند و حتی برای مدیریت حوادث غیرمترقبه در شهر نیز آماده خدمت‌رسانی است.

وی نخاله‌برداری پروژه‌های عمرانی را از دیگر وظایف سازمان خدمات موتوری عنوان کرد و گفت: نخاله‌برداری از بخش‌های مهم احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی است به ویژه در پروژه‌های بزرگ و مهمی همچون احداث بلوار فرزانگان و پل شهید سلیمانی که در این راستا سازمان کمک خواهد کرد.

کد خبر 466504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.