۶۷ واحد تولید گچ و آجر در اصفهان تعطیل شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان از تعطیلی ۶۷ واحد تولید گج و آجر به مدت دو هفته خبر داد و گفت: این واحدها با توجه به شرایط اضطرار آلودگی هوا در صورت تخلف با حکم قضایی پلمب می‌شوند.

محمود قهرمانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه واحدهای صنعتی و خدماتی شهرستان اصفهان مستمر پایش می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوا از نیمه آذرماه تاکنون پایش‌های کارشناسان محیط زیست شهرستان تشدید شده است.

وی به انجام ۱۰۴ مورد پایش صنایع و واحدهای آلاینده در یک ماه گذشته اشاره کرد و افزود: برای ۶۳ مورد اخطار کتبی و ۲۳ واحد آلاینده تذکر شفاهی داده شد و همچنین چهار واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

قهرمانی با بیان اینکه ۶۷ واحد تولید آجر در شهرستان اصفهان از پنجشنبه هفته گذشته به مدت دو هفته تعطیل شدند، خاطرنشان کرد: اگر آلودگی هوا در وضعیت اضطرار قرار گیرد تعطیلی این واحدها قابل تمدید است و حتی در صورت تخلف با همکاری دستگاه قضائی پلمب خواهند شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان در پاسخ به استفاده واحدهای صنعتی کوچک مانند ریخته‌گری‌ها و کوره‌های آجر از سوخت مازوت، گفت: محیط زیست درباره آلایندگی استانداردهایی دارد که اگر فعالیت یک واحد صنعتی خارج از آنها باشد؛ برای مثال دودکش یا فاضلاب غیراستاندارد داشته باشد، به واحد آلاینده در مرحله اول و دوم اخطار داده می‌شود، اگر همچنان به فعالیت آلاینده خود ادامه داد در لیست صنایع آلاینده قرار می‌گیرد و باید یک درصد فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی پرداخت کنند.

قهرمانی اضافه کرد: صنایع آلاینده بزرگ‌تر نیز که فعالیت آنها سلامت شهروندان را تهدید می‌کند به مراجع قضائی معرفی می‌شوند، دستگاه قضائی نیز همکاری خوبی با اداره حفاظت محیط زیست دارد و هم اکنون با این دو اهرم از فعالیت آلاینده واحدهای صنعتی و خدماتی کوچک و بزرگ اصفهان جلوگیری می‌شود.

کد خبر 466500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.